Aquest convertiria Alberto López en el nou alcalde en substitució del socialista Antonio Rísquez. El PSC va ser la força més votada i va obtenir sis regidors, els mateixos que ICV-EUiA. Aquest dissabte, els ecosocialistes necessiten tres vots, a banda dels seus per obtenir l’alcaldia. Si no els aconsegueixen, Rísquez serà de nou alcalde com a representant de la força més votada encara que els socialistes no sumin altres suports.
Segons fonts properes a ICV-EUiA, hi ha un pacte verbal entre aquesta formació i CPLL. Tot i això, no s’ha volgut fer encara públic fins a tenir la signatura definitiva prevista per a aquest divendres o dissabte al matí. “Tenim simpatia amb ICV-EUiA, són un grup intel·ligent”, diu el candidat de CPLL, Adelino Macias. “Amb el PSC també ens tractem, però no amb l’actual gent de la direcció local de la Llagosta”, ha afegit. Amb tot, López no en té prou amb CPLL i necessita dos vots més que podria aconseguir de CiU. Des de CiU, admeten contactes amb ICV-EUiA però també amb el PSC.
Tot i això, els socialistes descarten qualsevol mena de pacte i, fins i tot, des de la direcció nacional del partit es dóna per perduda la Llagosta. “Nosaltres no farem cap tipus de pacte amb ningú. Som la llista més votada i Antonio Rísquez traurà sis vots. Si després hi ha un altre partit que pot treure nou vots, no serem nosaltres qui diguem que això seria un pacte antinatura”, diu el candidat del PSC i alcalde en funcions, Antonio Rísquez.