QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Indignació a la Garriga pel pla de busos durant el tall de l’R3

Renfe no aporta millores en les darreres trobades amb l’Ajuntament i les plataformes d’usuaris

L’Ajuntament de la Garriga i la plataforma Perquè No ens Fotin el Tren coincideixen a qualificar d’“inacceptable” el pla alternatiu de transport (PAT) que ofereix Renfe per al municipi en el tall per les obres de desdoblament de la línia, que començaran a finals de setembre. La companyia no va plantejar cap modificació al pla que havia proposat la setmana passada (vuit autobusos en franges de 6 a 9 del matí i de 6 de la tarda a 9 del vespre, amb aturades en totes les estacions de l’R3) en les trobades que, per separat, va mantenir amb l’Ajuntament i les entitats d’usuaris de la línia.

L’alcaldessa de la Garriga, Meritxell Budó, lamenta la retallada que suposa la tercera versió del PAT. “L’11 de juny es va presentar una primera versió que, dins del problema de tenir la línia tallada 16 mesos, responia aproximadament a les propostes dels ajuntaments i els usuaris. Es va presentar a so de bombo i platerets, i al cap de 15 dies ja la canviaven. La tercera versió ens confirma que a cada nova proposta hi perdem”, critica l’alcaldessa. “Exigim un transport alternatiu digne i la proposta actual suposa reduir-lo a la mínima expressió”, afegeix.

De fons, hi ha un important estalvi en el cost del servei alternatiu, que ni l’Ajuntament ni la plataforma Perquè No ens Fotin el Tren comparteixen. És un estalvi que s’avalua en uns 25 milions d’euros, de 65 milions a 40 milions, segons les fonts consultades. “Ens sentim ofesos”, sintetitza Daniel Pi, un dels portaveus de la plataforma, després de la trobada que va mantenir amb responsables de la companyia. “Ja era una mostra de deixadesa que unes obres que al principi es projectaven per cinc mesos n’acabin durant 16, i ara es presenta un PAT inacceptable”, diu Pi. “S’estalviaran un munt de diners, però el pitjor del cas és que se’ns digui que això és un bon servei”, assenyala.

La Garriga reivindica que el pla inclogui serveis directes des de Barcelona, perquè el pas per cada estació comportarà recorreguts d’entre una hora i dos quarts i dues hores. “Ens trobarem que tothom buscarà alternatives”, pronostica Pi. En l’anterior tall, els autobusos alternatius passaven per la Garriga cada mitja hora, la mateixa freqüència que tenen els trens, i en els 16 mesos previstos en aquest segon passaran cada hora. L’única oferta és afegir una expedició a les 5 de la tarda, i en funció de la demanda. Una proposta que incideix en la “improvisació” que denuncia l’alcaldessa.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 155 persones.