La 23a edició del Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC), que es farà el dia 1 de juny a Roca Umbert de Granollers, inclourà la segona Trobada del Podcàsting a Catalunya i comptarà, entre d’altres, amb la presència dels periodistes Jordi Évole i Natza Farré. Évole i el seu company Gonzo explicaran l’experiència de Los días contados, un pòdcast fet durant el confinament per la covid.
El programa d’aquesta edició analitzarà la proliferació de pòdcasts fets per dones i l’adaptació de la indústria amb perspectiva de gènere. Entre les assistents confirmades hi ha la periodista Natza Farré i l’actriu Judit Martín, creadores del pòdcast El nou paradigma; la periodista Marta Salicrú, directora de Ràdio Primavera Sound o la productora Maria Santonja, directora de Podwoman, el primer esdeveniment de podcàsting dedicat a les dones en espanyol.
Un segon bloc estarà dedicat al pòdcast com a eina política, amb polítics retirats que opinen a través d’aquest mitjà. I diversos experts, entre els quals un de la plataforma Spotify, reflexionaran sobre l’impacte de la pandèmia en el món del pòdcast. També es dedicarà atenció a les estratègies de distribució de pòdcasts amb representants d’Ivoox, Podimo o Prisa Audio.
El MAC també abordarà la vigència del mapa de la TDT local a Catalunya, amb Xevi Xirgo, president del Consell de l’Audiovisual de Catalunya, i la incidència dels Next Generation en una trobada sobre les ajudes a les televisions comunitàries amb representants de Catalunya, Andalusia i Galícia.
El consultor expert en estratègia i transformació digital Pepe Cerezo farà una keynote sobre com monetitzar els productes i serveis audiovisuals. I també s’abordarà la nova realitat del metavers en l’entorn broadcast de producció i emissió i els reptes per al sector audiovisual.
{{ comment.text }}