Junts aposta pel tram Terrassa-Sabadell del quart cinturó però el descarta fins a Granollers

El diputat Joan Canadell destaca l’impacte que tindria sobre el territori del Vallès la carretera entre Sabadell i Granollers

 Junts aposta pel tram Terrassa-Sabadell del quart cinturó i veu amb “sorpresa” la posició d’ERC sobre aquesta infraestructura. El diputat de Junts Joan Canadell defensa en declaracions a l’ACN que s’ha de “descongestionar” la Gran Via de Sabadell i s’ha de fer la ronda del Vallès “amb dos carrils per banda”. Amb tot, Canadell el descarta fins a Granollers per l’impacte que tindria sobre el territori.

Enmig de la polèmica pel baix nivell d’execució d’inversions de l’Estat promeses a Catalunya i a un any de les eleccions municipals, la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, i els alcaldes de Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès van presentar a finals de la setmana passada el conveni per ampliar l’autovia B-40 (quart cinturó), tot i que encara no té definit ni traçat, ni calendari ni pressupost.

El conveni acordat preveu que l’Estat aporti el finançament necessari a través de la disposició addicional tercera, i que el Govern en defineixi el traçat, d’acord amb el territori.

L’executiu català va decidir no participar en l’acte pel conveni en protesta per la manca d’inversions en infraestructures a Catalunya, la qual cosa ha acabat reactivant el debat sobre el quart cinturó, una via plantejada des de fa dècades però amb pocs quilòmetres en funcionament.

Discrepàncies entre ERC i Junts

En una proposta de resolució presentada aquesta setmana, ERC demana aturar “definitivament” el projecte del quart cinturó i apostar per un tren orbital que connecti el Vallès amb Penedès i Maresme; millorar la connexió actual entre Rodalies i FGC, així com la xarxa viària secundària i les connexions entre els Vallesos.

Canadell assegura a l’ACN que Junts està d’acord amb ERC que no s’ha de desenvolupar el tram del quart cinturó fins a Granollers “en dos carrils perquè això afecta una zona d’interès ecològic”. “En això estem en el mateix punt, on hi ha la diferència és en el tram Sabadell i Terrassa”, afirma l’expresident de la Cambra.

La proposta d’ERC no fa cap referència explícita al tram viari entre Sabadell i Terrassa, si bé demana estudiar una proposta per crear un “nou tren tramvia” entre les dues ciutats i “implantar una línia BRCAT” (xarxa d’autobusos ràpids) que “cobreixi” la demanda de mobilitat de la zona “fins al desenvolupament” d’aquesta línia ferroviària.

En canvi, Junts reclama la ronda del Vallès amb “dos carrils per banda”, diu Canadell, tot destacant que aquesta infraestructura viaria té el suport del sector empresarial.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

En aquesta enquesta han votat 142 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't