En concret, de la cinquantena de l’edició anterior s’ha passat a 30. La crisi és el principal motiu de la davallada de participants, que segons l’organització del MAC, colpeja amb força el sector.
Segons Josep Maria Codina, gerent de Consorci del Mercat Audiovisual, una desena d’empreses els ha assegurat que haurien volgut ser-hi presents, però que no podien “perquè no tenen diners”. “En la majoria de casos són de fora de Catalunya. Per a elles els resulta més despesa desplaçar-se a la trobada”, ha dit, a la roda de premsa de presentació del mercat dimecres passat a Roca Umbert. També hi eren presents el secretari de Comunicació de la Generalitat, Josep Martí; l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral; el gerent del Consorci de Comunicació Local, Miquel Bonastre i el director de la XAL, Marc Melillas.
Tot i la disminució del nombre d’empreses, l’organització del MAC es mostra satisfeta per la fidelitat de les que s’han volgut mantenir a la fira malgrat la conjuntura. També ha mostrat l’agraïment al suport de l’administració pública i en concret de la Generalitat que, tot i la davallada d’inversió, ha seguit apostant per l’esdeveniment. Codina ha recalcat els esforços de l’organització per fer més atractiva i assequible la trobada. “Les inscripcions aquest any són gratuïtes i hem baixat un 50% el cost del lloguer dels estands. A més, hem ofert un seguit de millores en les prestacions”. El MAC tindrà enguany un cost de 196.900 euros, un pressupost que ha baixat un 40% des del 2009.
L’objectiu del MAC, aquest any, és ser una eina útil per al sector audiovisual de proximitat, incentivar el contacte entre empreses i actualitzar el debat sobre el sector. En aquest sentit, les ponències del Mercat se centraran, enguany, en dos àmbits. En primer lloc, les perspectives de la televisió de proximitat, el dia 8, amb conferències com “Els 10 consells per a millorar la comunicació online d’una TV de Proximitat”. El dia 9 s’abordaran els recursos i noves estratègies de les productores audiovisuals.