La C-33 i l’AP-7 estaran lliures de peatge a partir de la propera mitjanit

El govern preveu que milers de vehicles passin de la C-17 a la C-33 entre Barcelona i Parets


La Generalitat calcula que, amb la supressió dels peatges, entre els quals els de la Roca i el de la Llagosta, a partir de la mitjanit d’aquest dimarts, després de més de 50 anys, el nombre de vehicles que circularan per la C-33 en el tram entre Barcelona i Mollet s’incrementarà en un 60% . També espera un augment significatiu però una mica inferior (50%) en el tram entre Mollet i Montmeló.

Són les previsions que va fer el secretari general del Departament de Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font. La fi de les concessions també s’aplicarà a tot el tram de l’AP-7 des de Salou fins a la Junquera, que inclou tot el tram del Vallès Oriental, entre Montmeló i Sant Celoni.

Si es compleixen les previsions del govern, l’augment de trànsit a la C-33 anirà en benefici del que ara suporta la C-17 en el tram entre Parets i Barcelona, passant per Mollet i la Llagosta.

Si es pren com a referència el volum de circulació que es registrava l’any 2019 a totes dues vies, la gratuïtat de l’autopista pot treure del tram sud de la C-17 uns 25.000 vehicles que passarien a la C-33.

Segons les dades de l’Euro RAP del RACC, l’any 2019, la C-33 entre Barcelona i Montmeló i la C-17 entre Barcelona i Mollet registraven un nombre gairebé igual de trànsit, tot i que era una mica superior en el cas de la C-17, que registrava el pas de més de 58.000 vehicles diaris, mentre que la C-33 en registrava més de 54.000.

Segons Font, aquesta proporció de prop del 50% per cada via es preveu que es transformi en un 70% per la C-33, percentatge que suposaria superar els 78.000 vehicles diaris i el 30% per la C-17, que suposaria uns 33.000.

Pel que fa a l’AP-7, que és de competència de l’Estat, el director general de Trànsit, Pere Navarro ha dit que no es preveu que hi hagi un gran increment de circulació de vehicles, tot i que potser sí de camions.

Ha anunciat que el centre de control de Granollers es mantindrà i que les estructures de peatge s’aniran retirant en un període de dos o tres mesos. A més del peatge troncal de la Roca, hi ha barreres de peatge a la Roca, Cardedeu i Sant Celoni.

LA PREGUNTA

Al debat de política general al Parlament quina creu que ha de ser la prioritat?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't