La C-33 i l’AP-7 estaran lliures de peatge a partir de la propera mitjanit

El govern preveu que milers de vehicles passin de la C-17 a la C-33 entre Barcelona i Parets


La Generalitat calcula que, amb la supressió dels peatges, entre els quals els de la Roca i el de la Llagosta, a partir de la mitjanit d’aquest dimarts, després de més de 50 anys, el nombre de vehicles que circularan per la C-33 en el tram entre Barcelona i Mollet s’incrementarà en un 60% . També espera un augment significatiu però una mica inferior (50%) en el tram entre Mollet i Montmeló.

Són les previsions que va fer el secretari general del Departament de Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font. La fi de les concessions també s’aplicarà a tot el tram de l’AP-7 des de Salou fins a la Junquera, que inclou tot el tram del Vallès Oriental, entre Montmeló i Sant Celoni.

Si es compleixen les previsions del govern, l’augment de trànsit a la C-33 anirà en benefici del que ara suporta la C-17 en el tram entre Parets i Barcelona, passant per Mollet i la Llagosta.

Si es pren com a referència el volum de circulació que es registrava l’any 2019 a totes dues vies, la gratuïtat de l’autopista pot treure del tram sud de la C-17 uns 25.000 vehicles que passarien a la C-33.

Segons les dades de l’Euro RAP del RACC, l’any 2019, la C-33 entre Barcelona i Montmeló i la C-17 entre Barcelona i Mollet registraven un nombre gairebé igual de trànsit, tot i que era una mica superior en el cas de la C-17, que registrava el pas de més de 58.000 vehicles diaris, mentre que la C-33 en registrava més de 54.000.

Segons Font, aquesta proporció de prop del 50% per cada via es preveu que es transformi en un 70% per la C-33, percentatge que suposaria superar els 78.000 vehicles diaris i el 30% per la C-17, que suposaria uns 33.000.

Pel que fa a l’AP-7, que és de competència de l’Estat, el director general de Trànsit, Pere Navarro ha dit que no es preveu que hi hagi un gran increment de circulació de vehicles, tot i que potser sí de camions.

Ha anunciat que el centre de control de Granollers es mantindrà i que les estructures de peatge s’aniran retirant en un període de dos o tres mesos. A més del peatge troncal de la Roca, hi ha barreres de peatge a la Roca, Cardedeu i Sant Celoni.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 116 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't