Així ho va poder comprovar EL 9 NOU en un recorregut d’anada i tornada fet dimecres amb dos vehicles que van sortir de l’institut Mollet a les 4 de la tarda. La diferència a favor de la C-33 es pot ampliar si per arribar al destí cal agafar la ronda Litoral o la ronda de Dalt perquè l’autopista hi té accés directe. En canvi, per la C-17 cal fer un tram d’enllaç amb diversos semàfors. En el recorregut per la C-33 –fet amb Via T i, per tant, sense aturar-se al peatge– es pot anar a 120 quilòmetres per hora abans i després del peatge de la Llagosta i al sector de la cimentera de Montcada. Als viaductes, la velocitat es limita a 100 quilòmetres i a l’enllaç amb la Meridiana, a 80. La durada del trajecte per la C-17 està condicionat per la velocitat màxima permesa en alguns dels trams, especialment, a Montcada, entre el pont sobre el Ripoll i la fàbrica de ciment en què la velocitat màxima és de 50 quilòmetres per hora, tant en el tram d’anada com en el de tornada. De fet, el temps ja havia millorat quan es va fer el soterrament de la C-17 al tram central de Montcada. Hi ha un altre punt on les característiques de la via obliguen a limitar la velocitat: és al final del nou vial elevat en què hi ha dos revolts pronunciats poc abans d’arribar a Torre Baró.
La C-33 només permet estalviar uns 70 segons en el viatge entre Mollet i Barcelona respecte la C-17
Fer per la C-33 el recorregut entre Mollet i el primer semàfor de l’entrada a Barcelona per la Meridiana només permet estalviar uns 70 segons respecte al recorregut per la C-17.
Notícies relacionades