La Cambra de Comerç alerta que el servei de rodalies perilla per falta d’inversió

El Ministeri de Foment, del qual depèn bona part del gruix de les inversions a la xarxa de transports a Catalunya, és lluny de destinar-hi els recursos previstos. La Cambra fa responsable el ministeri d’aquesta absència d’inversió i remarca que la situació posa el risc el servei de rodalies.

El 9 Nou
16/08/2012

La Cambra de Comerç ha apressat el Ministeri de Foment a assumir compromisos econòmics i de terminis per millorar el servei de rodalies. En cas contrari, l’entitat empresarial, considera que aquest servei queda en situació de risc a la regió metropolitana de Barcelona. La Cambra lamenta “les mancances de gestió i l’endarreriment de les inversions” perquè “condicionen la qualitat del servei per als ciutadans”.
La declaració de la Cambra es produeix poc temps després que s’hagin concretat algunes de les propostes del Pla Director d’Infraestructures, que es troba en període d’exposició pública fins al 22 d’octubre. Aquest pla preveu un seguit d’actuacions que, en un 45% del pressupost, depenen de les inversions del Ministeri de Foment. Entre les actuacions que haurien de provenir del govern central figuren el desdoblament de la línia de Vic fins a la Garriga o la creació de la línia orbital ferroviària, juntament amb altres de menor inversió, com la creació d’una estació al Circuit.
Mentre aquestes actuacions són encara sobre el paper o enfilant els primers passos, inversions que ja es recollien en plans anteriors a tota la xarxa de rodalies i que estan i valorades en 4.000 milions d’euros pateixen grans endarreriments. És una situació que porta la Cambra a denunciar que “a efectes pràctics, la Regió Metropolitana de Barcelona pateix una manca flagrant de previsió a la seva xarxa ferroviària”.
Els informes del nou pla director ofereixen una dada per a la reflexió: Renfe és l’únic operador ferroviari de la regió metropolitana que ha perdut quota de mercat en els últims deu anys. És una conseqüència de l’efecte de la falta d’inversions, però la Cambra hi afegeix les discrepàncies en la gestió que mantenen Renfe i la Generalitat. El govern català és titular del servei de rodalies des de 2010, però no ha estat fins a les últimes setmanes que ha obtingut el reconeixement legal per poder decidir efectivament l’empresa operadora.
La Cambra també se suma a les peticions de modificació de l’esquema de línies actual (particularment en la circulació pels túnels de Barcelona) per guanyar eficàcia en un servei que ofereix 850 circulacions al dia i que aplega més de 100 milions de viatges cada any.

LA PREGUNTA

El Barça eliminarà el PSG a la Champions?

En aquesta enquesta han votat 192 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't