Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

La Cambra denuncia al Síndic de Greuges els incompliments de l’Estat en la millora de la línia de tren R3

El president de la Cambra, Joan Canadell, i el Síndic fan un recorregut en tren des de Barcelona fins a Vic per reforçar la reivindicació

El president de la Cambra de Barcelona, Joan Canadell, ha denunciat davant el Síndic de Greuges, Rafael Ribó, la falta d’inversions de la línia ferroviària de rodalies R3. Canadell i Ribó han fet un recorregut en tren des de Barcelona fins a Vic al qual s’hi han anat afegint alcaldes d’algunes de les poblacions on fa parada la línia, en particular de la comarca d’Osona, per insistir en la necessitat d’un desdoblament reivindicat des de fa dècades.

Segons denuncia la Cambra de Comerç, l’R3 és l’única línia de rodalies que discorre per via única en gran part del seu recorregut. L’estructura actual, amb línia única des de Montcada fins a Puigcerdà, limita la capacitat operativa de la línia i també la capacitat de reacció i la fiabilitat. És per això que té el menor índex de puntualitat de totes les línies ferroviàries.

La situació s’agreuja si es té present que és l’única línia que dona un servei nord-sud a Catalunya per la seva connexió de l’àrea Metropolitana amb Osona, el Ripollès i la Cerdanya. Aquestes tres comarques només tenen aquest canal ferroviari per connectar amb l’àrea de Barcelona.

L’entitat de suport empresarial considera que la línia té un potencial elevat de creixement. S’estima que si la infraestructura fos similar a la d’altres línies de rodalies, en via doble, arribaria a doblar el nombre de viatgers per dia. Actualment, la utilitzen 27.422 viatgers diaris, un 72% menys que la mitjana de la xarxa de Rodalies, i és la que menys moviments presenta.

La Cambra i diversos municipis afectats, han denunciat davant del Síndic de Greuges que els incompliments per part del Ministeri de Foment i de l’empresa d’infraestructures Adif han estat reiterats en els últims 20 anys.

En aquest sentit, l’entitat empresarial recorda que la duplicació de la línia de Montcada a Vic apareix en els plans de transport de la Generalitat des dels anys 80 de segle passat, almenys en el tram que des de Montcada fins a la Garriga, gran part del que transcorre per la comarca del Vallès Oriental.

L’Estat ha anat assumint aquesta reivindicació i, a partir dels anys 2000, ha fet estudis en aquest sentit. Amb tot, ni el Pla d’infraestructures ferroviàries de la Rodalia de Barcelona 2008-2015, amb una inversió de 4.000 milions d’euros, ni la inversió de 306 milions més durant el període 2014-2016 en actuacions prioritàries per millorar el servei ferroviari de Rodalies han servit per pal·liar la situació a l’R3.

Actualment només hi ha un tram en procés de tramitació amb actuacions de desdoblament als trams urbans entre Parets i la Garriga. Segons la Cambra s’estan licitant “a un ritme molt lent i sense cap planificació concreta”.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.