La Campanya contra el quart cinturó ha reclamat al Ministeri de Transició Ecològica que els certifiqui que el procés administratiu de consultes ambientals obert l’abril de 2018 ha quedat caducat. També reclama que ho comuniquin al Ministeri de Transports per assegurar que aquest organisme no farà cap nou pas en la tramitació de l’estudi informatiu que hauria de permetre la planificació d’aquesta infraestructura viària en el tram entre Terrassa i Granollers.
Ho han explicat Toni Altaió i Manel Cunill, membres de la CCQC, aquest dimecres en una roda de premsa telemàtica. Altaió ha recordat que la llei de 2013 “estableix terminis taxats de vigència dels documents que es van emetent”. En aquest cas, de dos anys. Per això, el gener de 2021 ja van fer una petició al Ministeri de Transició Ecològica instant a declarar la caducitat. No van tenir resposta i per això, han explicat aquest dimecres, al novembre van presentar un recurs d’alçada davant del secretari d’Estat de Medi Ambient “perquè certifiqués la caducitat”.
Tampoc hi ha hagut resposta i, passats dos mesos, la Campanya entén que hi ha un silenci administratiu positiu. La setmana passada van presentar un nou escrit per demanar que se’ls certifiqui “amb claredat” aquesta caducitat. La resposta hauria d’arribar en un termini de 15 dies.
Amb tot, amb certificació o sense, per la CCQC la tramitació està caducada. L’entitat anuncia accions legals en cas que el Ministeri de Transports, a qui correspon seguir el procés de redacció de l’estudi informatiu, decidís avançar en la tramitació.
Per la CCQC, la situació actual “obre una nova finestra d’oportunitat”, ha dit Altaió. Manel Cunill, membre de la plataforma, ha assegurat que “cal afrontar la resolució dels problemes que té la mobilitat a la nostra comarca“.
“Cal un canvi de model. No ens convé recaure en un projecte que forma part del passat. És una infraestructura de fa 50 anys”, ha afegit Cunill que ha recordat que, a més dels problemes ambientals i d’afectació ambiental a la plana vallesana, també hi ha l’afectació a la salut de les persones generada pel trànsit.
{{ comment.text }}