QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

La construcció del tercer carril de la C-17 a Parets tancarà vuit accessos perillosos

La primera fase de les obres -l’ampliació de la calçada en sentit sud- permetrà tancar l’accés de Can Romeu. El procés per adjudicar els treballs està ja en la fase final del procés administratiu

El 9 Nou
25/09/2020
Parets del Vallès

Les obres de construcció del tercer carril a la C-17 entre Lliçà de Vall i Parets permetran reordenar vuit accessos directes que hi ha actualment i que connecten aquesta carretera amb empreses, habitatges o zones industrials sense cap tipus de carril d’acceleració o desacceleració que faciliti la incorporació o la sortida de la calçada principal.

Alguna d’aquestes connexions es configuren amb angles de 90 graus que obliguen als camions, fins i tot, a envair els dos carrils de circulació de la C-17 per poder fer la maniobra.

La primera actuació que s’executarà –el carril en sentit sud– suprimirà l’entrada directa que ara hi ha a l’altura del restaurant Can Romeu, a Parets. Les altres set desapareixeran en el moment que es faci l’ampliació de la calçada en sentit nord. Aquestes entrades i sortides són un element de risc per a la seguretat viària i, a la vegada, també tenen un impacte en la fluïdesa del trànsit.

De moment, el Departament de Territori i Sostenibilitat ja ha obert el concurs per a la construcció del tercer carril en sentit sud, que es licitava per un import de 12,2 milions d’euros i que preveu un termini d’execució de 18 mesos. El procés està a punt de tancar-se amb la contractació de l’empresa i el posterior inici d’obres.

Aquesta serà la primera gran obra que s’executarà per millorar el tram meridional de la C-17, entre Granollers i Mollet, que en el punt amb més volum de trànsit, a la zona de Parets, suportava puntes de més de 90.000 vehicles diaris abans de l’esclat de la crisi del coronavirvus. El full de ruta del Departament de Territori i Sostenibilitat per a la C-17 inclou altres projectes, que van avançant. La Generalitat va apostar per dividir les actuacions –pressupostades en conjunt amb 35 milions– en diversos projectes perquè qualsevol entrebanc no encallés tot el pla de millores.

D’altra banda, el tercer carril en sentit nord des de la connexió amb la carretera Interpolar –C-35– fins a l’enllaç amb la C-155 i l’accés a Granollers pel Coll de la Manya té el projecte en revisió tècnica. Per tant, “a punt per poder aprovar-se i passar a la fase de licitar les obres”, han apuntat fonts de la conselleria a EL 9 NOU. El nou accés al polígon de Can Montcau –que també millorarà la connexió de la C-17 amb el polígon Font del Ràdium, a Granollers, davant de l’empresa Coaliment– té el projecte en procés de redacció amb l’objectiu de desenvolupar-lo durant l’any 2021.

El paquet de millores previstes per Territori i Sostenibilitat també inclou la creació d’una connexió des de la C-17 i les autopistes AP-7 i C-33 cap al nucli de Montmeló, una reivindicació històrica del municipi. De moment, s’està en converses amb l’Ajuntament. I la millora de l’enllaç de la Vinyota, en terme de Mollet, que també actuarà al marge esquerre del Besòs –passat el pont de l’Aiguabarreig– amb la millora de les connexions amb els polígons de Martorelles i Montornès. En aquest cas, el projecte està en redacció després d’haver consensuat la solució amb els ajuntaments.

Per millorar la fluïdesa del trànsit, Territori va posar sobre la taula la possibilitat d’enllaçar la connexió entre la C-17 i les autopistes a Parets amb la calçada en sentit sud de l’AP-7. D’aquesta manera, es donaria una alternativa a l’actual connexió amb l’AP-7 a Mollet, davant de l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya, i permetria treure trànsit d’un dels trams més congestionats de la C-17. La mesura implicava la senyalització d’un tercer carril en sentit sud a l’AP-7 al tram del viaducte de Mollet, que ara en té dos. “És l’únic tram de l’AP-7 entre la frontera i Tarragona que no té tres carrils”, recorden des de Territori, que, per ara, no ha trobat la complicitat del govern de l’Estat, titular de l’AP-7. “El Ministeri no ha canviat de parer, de moment, i no es pot tirar endavant aquest projecte que seria una millora per a la C-17 i per a l’AP-7”, indiquen fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat. De totes, és l’obra amb un cost menor però podria contribuir de manera notable a la fluïdesa del trànsit a la C-17.

En els darrers anys, ja s’han fet algunes obres de millora al tram sud de la C-17: l’any 2017 es va ampliar la connexió des de l’AP-7 i la C-33 amb la C-17 en sentit nord a Parets allargant els dos carrils del vial d’enllaç i l’any 2015 es va fer una nova connexió entre la C-33 i la calçada en sentit nord de la C-17, a Mollet. L’any 2018 l’ampliació de les instal·lacions d’Idilia Foods –l’antiga Cola-Cao– a Parets van comportar la millora de l’accés a les naus d’aquesta empresa i la botiga de mobles que hi ha a tocar.

També hi ha hagut altres intervencions encaminades a la millora de la seguretat viària com la instal·lació d’un radar de tram entre Lliçà d’Amunt i Parets l’any 2018, en un punt on es produïen força accidents. Entre el 2017 i el 2018 es va fer una renovació global del paviment des de la Garriga cap al sud.

Abans, l’any 2008, l’aleshores Departament de Política Territorial i Obres Públiques va tirar endavant el tancament d’una vintena d’accessos directes a la C-17 en tot el tram del Vallès Oriental. Només es van deixar oberts aquells que no tenien alternativa. Molts eren al tram entre l’Ametlla i Canovelles, on encara en queden alguns perquè no tenen alternatives. És el cas d’algunes botigues de mobles situades a tocar de la C-17. Entre 2015 i 2016 es van clausurar, tres incorporacions a Lliçà d’Amunt entre les quals la del barri de Can Franquesa després de pavimentar el vial alternatiu d’accés des del polígon Font del Ràdium, de Granollers.

LA PREGUNTA

Creu que finalment l’OPA del BBVA sobre el Sabadell anirà endavant?

En aquesta enquesta han votat 386 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't