La cursa del Gran Premi de Fórmula 1 atraurà diumenge uns 100.000 aficionats a Montmeló amb predomini del vehicle privat

Trànsit aplicarà mesures especials per mitigar l’impacte a les principals vies i activarà un carril reversible a la C-32


18/05/2022
Granollers

El Gran Premi de Fórmula 1 permet recuperar aquets proper cap de setmana els aficionats a les grades del Circuit de Barcelona-Catalunya, a Montmeló, després de dos anys amb la prova tancada al públic per la pandèmia.

L’organització espera registrar un volum de visitants superiors als de 2019, i només diumenge es preveu que hi passin unes 100.000 persones. Per aquets motiu, el Servei Català del Trànsit ha previst un dispositiu especial per facilitar la mobilitat a les principals vies per facilitar l’accés i la sortida dels visitants, però també de la resta d’usuaris de les carreteres catalanes. Entre les mesures, s’habilitarà un carril invertit a la C-32 Nord perquè sigui l’alternativa a l’AP-7.

El Gran Premi se celebra aquest cap de setmana, entre els dies 20 i 22 de maig, i suposa el retorn del públic a les grades del Circuit de Barcelona-Catalunya després de dos anys de restriccions.

“Sortim d’un període de confinament i mesures, amb una normalització de diferents activitats, cosa que fa preveure uns 100.000 aficionats en un sol dia, el de la cursa”, ha explicat la subdirectora general de Gestió del Trànsit del Servei Català de Trànsit, Lourdes Puigbarraca en la presentació del dispositiu especial de trànsit, que s’ha fet a la comissaria dels Mossos d’Esquadra de Granollers.

Aquest retorn a una normalitat fins ara restringida fa que molts dels aficionats habituals del Circuit tornin amb ganes a les grades després de dos anys, però també hi ha nous adeptes.

“Tal i com està el campionat, de la manera com va acabar el de l’any passat, i que s’hagin fet programes especials i sèries amb altres punts de vista sobre la Fórmula 1, ha afavorit que molta gent que no hi estava familiaritzada s’hagi implicat i l’hagi començat a seguir”, explica el director del Circuit de Barcelona-Catalunya, Josep Lluís Santamaria.

Això fa que les previsions augurin registres de visitants superiors als registrats la darrera temporada abans de l’esclat de la pandèmia, i que ens remuntem a temporades com les dels anys 2005 i 2006, quan l’asturià Fernando Alsonso era amo i senyor de la pista i es va endur els dos mundials de manera consecutiva amb Renault.

Públic de casa

A diferència d’anys anteriors, s’espera que aquest any el públic sigui eminentment nacional. Els estrangers sovint venen en autocars, però el fet que hi hagi més públic d’aquí suposa que incrementi el vehicle privat”, assenyala Santamaria, un fet que adverteix que es notarà a l’entrar i al sortir del Circuit.

El Circuit disposa d’aparcament i encara es disposen de places per als visitants. De la mateixa manera, l’organització recorda que està prohibit aparcar al voral de les carreteres que duen fins les instal·lacions, i que els vehicles que s’hi deixin seran denunciats i retirats amb un servei de grua per no obstaculitzar el pas de vehicles.

Pel que fa a l’entrada, s’espera que sigui esglaonada, de manera que la gent anirà arribant de manera més o menys progressiva. La preocupació es concentra en la sortida, quan hi ha tendència a sortir a la vegada un cop ha acabat la prova, fet que pot suposar una saturació de les vies de sortida i de les carreteres adjacents.

Amb la finalitat de retallar presses i esponjar la sortida, el Circuit ha optat per obrir la pista perquè els aficionats que ho vulguin puguin baixar i trepitjar l’asfalt on hauran corregut els seus ídols.

El tren i el bus, preferibles

“Aconsellem rotundament que es faci ús del transport públic”, demana Lourdes Puigbarraca. Per donar resposta a aquesta petició, es disposa de diferents mecanismes per arribar-hi gràcies a un reforç de Rodalies amb 76 trens especials i 50.000 places addicionals dissabte i diumenge a la línia R2 Nord.

Pel que fa al servei de bus, n’hi haurà un que connectarà l’estació de Montmeló amb el Circuit i un altre bus circular amb parades a les portes de les instal·lacions. A més, l’empresa Sagalés establirà un servei llançadora entre el centre de Barcelona i des de les principals poblacions de la Costa de Barcelona.

D’altra banda, s’espera que hi hagi assistents amb alts recursos econòmics que accedeixin a les instal·lacions amb helicòpter a través de l’heliport proper al Circuit, i procedents de l’Aeroport del Prat i de la zona del Port de Barcelona.

Dispositiu viari

El Servei Català del Trànsit habilitarà el paquet de mesures especials entre dissabte a les 7.00 h i les 17.00 h i diumenge entre les 7.00 h i les 18.00 h. Les vies amb major volum de trànsit són l’AP-7 entres les sortides 13 i 15, la C-35, la C-17, la BP-5002el Nus del Congost amb la BV-5003, i les Rondes de Granollers.

En aquestes vies es regularà el trànsit i es redireccionarà en sentit únic depenent del moment del dia. Des de l’autopista AP-7, per exemple, i per facilitar l’accés al recinte, es recomana fer servir la sortida 12b en sentit sud.

Aquesta via, és segons Lourdes Puigbarraca, una de les que més volum de vehicles ha registrat en cap de setmana des de l’alliberament dels peatges en els darrers mesos. És per això que preveu un “cap de setmana complicat”, sobretot en vies com aquesta.

Com a via alternativa a l’AP-7, es proposa la C-32 Nord per fer ús de l’autopista del Maresme, on s’hi habilitarà un carril en sentit contrari de retorn a Barcelona diumenge a la tarda.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 411 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't