Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

La demanda durant la pandèmia empeny les vendes de KH Lloreda

El creixement serà més limitat aquest any però la facturació estarà un 7% per sobre de 2019

La forta demanda de productes de desinfecció durant la pandèmia va impulsar les vendes del fabricant de Canovelles KH Lloreda. El creixement registrat durant el 2020 va ser de doble dígit i, tot i que la tendència per a aquest any és més moderada i es preveu un lleuger descens de la facturació, les vendes estaran un 7% per sobre de les registrades el 2019, segons explica Josep Maria Lloreda, el president del fabricant, entre d’altres, del desgreixador KH-7.

“El 2019 ja havia estat un bon any i s’havien pres decisions de futur que van encaixar amb la demanda que acabaria venent, com la introducció de productes per a cuina i bany amb bactericida. En vendes, el 2020 va ser un any excel·lent”, assenyala Lloreda. La facturació va créixer l’any passat fins a 52 milions d’euros. “Aquest any està menys afectat pel coronavirus i ja havíem pressupostat que seria pitjor que el passat, però millor que el 2019. Aquella previsió s’ha confirmat”, afegeix.

La companyia espera tancar l’any amb 50 milions de facturació, un 5% menys que l’any passat, però un 7% més que el 2019. La pujada de costos d’aprovisionament, general en la indústria, també incidirà en els resultats de la companyia, però Lloreda avança que serà un impacte assumible.

Durant la pandèmia, KH Lloreda va poder atendre el creixement de la demanda interna i també va continuar reforçant el canal internacional. “Les vendes internacionals ja representen un 10% del total”, explica el president de la companyia. “És fruit del bon treball que s’ha fet a Itàlia i l’excel·lent treball a Xile, on les vendes s’han més que doblat i ja som líders de vendes.”

Aquest any, la companyia està reforçant el canal internacional, amb obertura de mercat a l’àrea dels Balcans. Aquest setembre ja s’ha enviat producte a Israel i, en paral·lel, s’està reforçant el mercat dels Estats Units, on l’empresa té una filial i opera amb un soci local.
inversions tecnològiques

L’empresa manté el ritme inversor, al voltant del milió d’euros anuals, en millores en l’automatització i les noves tecnologies. Són millores que fan més òptim el procés de producció a la planta, que la companyia va ampliar en una nau addicional a la que ja tenia a Canovelles l’any 2018.

Les inversions també estan fent possible el llançament de nous productes, com el KH-7 Superlimpiador, que també incorpora el bactericida. “Hem volgut que sigui un producte que surti de la cuina, un pèl més fort que el normal. Estem atents a les necessitats dels consumidors”, explica Josep Maria Lloreda. “Ja hem començat a fer la distribució a Espanya, on som aproximadament a un 50% de les botigues habituals”, assenyala.

LA PREGUNTA

La cimera del clima que es fa a Bakú acabarà amb avanços per frenar el canvi climàtic?

En aquesta enquesta han votat 483 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't