Es tracta de la Ruta 12/24, una iniciativa de l’empresa Capipota Productions concebuda com una fira nòmada que posa en contacte una vintena de dissenyadors amb possibles compradors i amb altres empreses del sector. L’espai, situat al pavelló multisectorial, estarà adequat com una botiga amb emprovadors, miralls i un equip de professionals per atendre els possibles clients.
El director de l’Ascensió, Enric Brufau, destaca que és “el primer cop” que una fira multisectorial acull un esdeveniment d’aquesta mena, que habitualment es fan de forma independent. “És una iniciativa que estic segur que després veurem en altres fires multisectorials”, assegura. De fet, Brufau apunta que la presència d’empreses del món de la moda pot obrir la porta, de cara a properes edicions, a la participació directa de les botigues de moda de la ciutat.
La Ruta 12/24 serà una de les principals novetats de la fira d’aquest any però no l’única. També s’ha apostat per crear un espai dedicat a emprenedors, que se situarà a tocar de l’espai de moda. També es potencia el sector de l’automòbil a través de l’acord amb la Unió Empresarial Intersectorial que, per segon cop, crea un estand conjunt on participaran la majoria de concessionaris –i marques– de Granollers. Respecte a l’any passat es doblarà la superfície amb prop de 1.000 metres. A banda, hi haurà empreses amb espais propis i una exposició de vehicles de competició que van participar en el darrer ral·li Dakar a Sud-amèrica de l’equip KH7, de Canovelles.
La fira Jugar x Jugar també suma noves activitats com el campionat d’Abalone, el taller d’origami (l’art japonès de la papiroflèxia), un taller de muntatge de Lego o la conferència del creador de jocs, Josep Maria Allué.
L’Ascensió manté l’espai per a destinacions turístiques –amb la presència de La ruta del vino de la Rioja Alta i d’Iznájar, a Andalusia– i la mostra gastronòmica.