QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

La Garriga aposta per una oferta turística més diversa

L’Ajuntament ja treballa en les línies d’acció que proposa el nou document

El 9 Nou
15/05/2022
La Garriga

El nou pla de màrqueting turístic de la Garriga proposa reorientar el posicionament del municipi “cap a una destinació amb una oferta més diversa i diversificada” i incorporant “elements vinculats amb la qualitat de vida i el benestar de les persones”.

A la vegada, es manté l’aposta per un turisme sostenible “que posi en valor la qualitat de vida i de l’entorn que caracteritzen el municipi”.

El pla es va presentar al cinema Alhambra en un acte que va aplegar representants del sector i que va incloure uns tastets de productes de proximitat.

El document és fruit d’un treball que va iniciar-se el febrer de 2021 i que buscava identificar les singularitats de la Garriga “per posar-les en valor i comunicar-les per atreure nous visitants”, expliquen fonts municipals. Ja fa un temps que està enllestit i ja s’ha començat a treballar en la línia que estableix.

La presentació que es va fer al cinema Alhambra / Griselda Escrigas

Per exemple, amb accions com la renovació del web de turisme –visitlagarriga.cat–, que “integra patrimoni i turisme i crea sinergies amb tot el sector econòmic del poble vinculat al turisme”, indica Jordi Pubill, regidor de Turisme.

També en la recollida de dades de les persones que passen pel centre de visitants o en la creació de nous materials.

El nou pla “marca el camí a seguir en els propers anys” a través de 7 programes i 52 accions que, entre d’altres, passen per la posada al dia de webs i xarxes socials, la revisió de la marca turística, el treball en xarxa amb altres destinacions, el disseny d’accions específiques, l’estudi de les persones visitants i la creació d’una taula de turisme de la Garriga.

Tot plegat, està inspirat en els objectius de desenvolupament sostenible de l’Agenda 2030. L’Ajuntament ha renovat aquest any el Compromís de Sostenibilitat Biosphere que va aconseguir l’any 2021. “Això ens permet treballar per atraure visitants que valorin aquest respecte pel medi ambient i mirada social del sector turístic”, indica.

Sobre els productes turístics, es volen millorar els actuals i es fa una aposta per basar-los en sis aspectes principals: el patrimoni modernista del municipi, el termalisme i el benestar, la història i la memòria històrica, la gastronomia i els productes locals i la natura –amb la proximitat al Montseny– i cultura viva.

“De forma combinada permeten crear paquets turístics per passar un dia o un cap de setmana a la Garriga”, indiquen fonts municipals. També es plantegen accions com la creació d’un centre d’interpretació de l’arquitecte Raspall i del modernisme. Pubill explica que treballen per oferir nou marxandatge.

Per exemple, un cistell de productes de tastets de la Garriga fets per artesans o empreses d’inserció laboral. “Volem que les persones que vinguin a visitar-nos puguin fer un tastet de productes de la Garriga i que aportin un valor afegit.”

Pubill destaca el treball fet “en un moment complex per les limitacions imposades per la pandèmia”. A la vegada, però, ha estat “una motivació extra”. “Per preparar-nos per quan arribés la desitjada obertura tenir una eina més.” També valora la implicació del sector turístic i la ciutadania i el consens polític assolit “perquè tothom s’hi senti reflectit”. El procés ha comptat amb el suport de la Diputació. El pla ha estat fet per la consultoria Chias Marketing.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 228 persones.