En l’anterior legislatura amb Lluís Recoder com a conseller de Territori i Sostenibilitat, el consistori ja havia demanat a la Generalitat “un reforç de la seguretat” en alguns punts on la carretera queda molt a prop d’algunes cases o carrers. “Ara reiterem la demanda que ja havíem fet, que és una reclamació històrica”, explica Jordi-Eduard Perales (Acord Independentista), alcalde accidental de la Garriga.
Entre les peticions que havia fet l’Ajuntament, no n’hi havia cap d’específica per al pont de Can Morull, situat entre l’entrada nord al poble i l’accés a la urbanització Els Tremolencs, on el riu Congost travessa la carretera. “S’havia parlat en general i de Can Noguera on demanàvem un reforç de la protecció amb un talús perquè la carretera està molt a prop de les cases”. “Hi ha punts on realment es necessita”, afegeix l’alcalde accidental, que considera que “des de l’entrada sud a la Garriga fins a Aiguafreda” el traçat de la C-17 és “criminal”. A banda, l’Ajuntament havia proposat millores en la senyalització amb elements lluminosos en alguns punts per la nit.
El del 15 d’agost no és el primer accident mortal que es produeix per la caiguda al buit de vehicles que circulen per la C-17 a la Garriga. L’octubre de 2005, un home de 73 anys va morir quan va perdre el control del tot terreny on viatjava, que va enfilar-se a una tanca lateral i va acabar caient al fons d’un petit torrent que travessa la C-17 prop de Can Noguera. Al mateix pont de Can Morull, hi va haver un altre accident similar al de dijous però per la banda de la calçada en sentit Vic. Al març, a Aiguafreda, un tràiler va estar a punt de caure al riu després de trencar i travessar la mitjana de formigó.