La Generalitat alerta del coll d’ampolla del tram de dos carrils de l’AP-7 entre Montmeló i Mollet

L’any 2017 la Generalitat ja va plantejar fer tres carrils en aquest tram de l’AP-7 amb una nova connexió des de la C-17 en sentit sud a través del rama d’enllaç de Parets

El 9 Nou
17/05/2021
Parets del Vallès

El Departament de Territori i Sostenibilitat alerta el govern de l’Estat del coll d’ampolla que pot generar-se a la calçada en sentit Tarragona de l’AP-7 al tram d’uns tres quilòmetres entre Montmeló i Mollet que ara només té dos carrils de circulació.

El sector situat entre la bifurcació entre l’AP-7 i la C-33 i la incorporació a l’autopista des de la C-17 al nord de Mollet –a l’enllaç del costat de l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya– és l’únic punt entre la Jonquera i Tarragona on l’AP-7 té només dos carrils de circulació.

Per Territori, els dos carrils poden ser insuficients davant d’un previsible augment de trànsit en aquest sector lligat a l’alliberament del peatge de la Roca a partir del proper 1 de setembre que pot fer que molt de trànsit de pas que ara es desvia per saltar-se el peatge de la Roca faci tot el recorregut per l’autopista.

“Els dies feiners aquí ja hi ha cua en alguns moments. Amb un augment de trànsit hi podrà haver més problemes”, ha indicat en declaracions a EL 9 NOU Xavier Flores, director general d’Infraestructures de Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat.

L’any 2017, la Generalitat va presentar a l’actual Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana una proposta per senyalitzar un tercer carril en sentit sud en tot aquest sector.

Estava lligada al pla de millores de la C-17: es volia –i es vol– crear una nova connexió entre la C-17 i l’AP-7 en sentit sud a Parets que reduís pressió a l’actual enllaç que hi ha a Mollet, on, sobretot abans de la pandèmia, era el punt d’inici de les retencions que es formaven habitualment i que afectaven la fluïdesa de la C-17 en direcció Barcelona.

La proposta passava per modificar la configuració dels carrils aprofitant que la calçada –una part és en viaducte– té prou amplada per encabir-los. De fet, a la calçada en sentit Girona, ja hi ha senyalitzats tres carrils al viaducte paral·lel, que té una estructura idèntica (vegeu mapes).

Fins ara, però, el govern català no ha aconseguit convèncer els responsables del Ministeri. “Està parat”, admet Flores. “Si creuen que la solució és ampliar el viaducte poden fer-ho”, indica.

La nova connexió amb l’AP-7 en sentit sud és l’única actuació del pla de millores de la C-17 que es va impulsar l’any 2017 que està encallada. La resta estan tirant endavant. Es tracta d’un conjunt d’actuacions que representen una inversió d’uns 45 milions “per millorar la mobilitat del Vallès Oriental i de tot el país” i que seran “una realitat immediata”, va recordar el conseller de Territori i Sostenibilitat en funcions, Damià Calvet, dilluns a les Franqueses.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 135 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't