El Departament de Polítiques Digitals i Territori i la Diputació consolidaran les tres noves línies d’autobús que s’han provat durant els darrers cinc caps de setmana per facilitar l’accés amb transport públic al Parc Natural del Montseny des de les estacions de tren de Palautordera, a la línia R2, i de Balenyà-Tona-Seva i Vic, a l’R3.
Es treballa perquè es posin en marxa la primavera de 2022, ha confirmat el director del Parc Natural, Lluís Martínez, a EL 9 NOU. S’uniran a les línies entre Sant Celoni i Fontmartina i Santa Fe, que ja estan consolidades.
En els 12 dies de funcionament –cinc caps de setmana i els festiu del 12 d’octubre i l’1 de novembre–, s’han sumat un total de 408 passatgers a la línia entre Palautordera i el poble de Montseny amb nou expedicions diària per sentit. Les línies de la banda d’Osona han tingut menys usuaris. En el mateix període de temps, la línia que arriba fins a Santa Fe ha tingut 1.284 viatgers i la de Fontmartina, 261.

Martínez admet que les xifres d’usuaris “són baixes” i defensa que cal continuar treballant per donar a conèixer el servei. “Cal buscar mecanismes perquè es coneguin més”, diu Martínez, que creu que cal fer entendre a la gent que arribar amb transport públic “no és només positiu pel Montseny, també ho és pels mateixos usuaris”.
Massa cotxes al Parc Natural
“Hi ha una manera més còmoda d’accés, que és amb l’autobús. L’espai natural no pot suportar tanta pressió de vehicles”, defensa Martínez, que recorda que la capacitat dels aparcaments del Parc Natural és limitada. “Es podrà aparcar només als aparcaments i qui aparqui fora d’aquí serà denunciat”, assegura el director de l’espai natural, que agraeix la col·laboració dels Mossos i dels Agents Rurals aquestes darreres setmanes.
També per controlar persones que porten els seus gossos deslligats –perjudiquen els ramats que hi ha pasturant– o els ciclistes i motoristes que circulen per corriols on no està permès fer-ho.
La consolidació de les tres línies inclourà retocs. “El dispositiu ha funcionat bé però caldrà fer alguns ajustos”, diu Martínez. En les connexions amb la línia R3, es planteja deixar més marge entre l’horari previst d’arribada del tren i la sortida del bus. “No sempre és puntual. Hi ha gent que s’ha trobat que, quan han arribat amb el tren que anava amb retard, l’autobús ja havia marxat”, admet.
Per la banda d’Osona, també es preveu allargar la línia que va a Viladrau fins al Coll de Bordoriol, que és un punt d’inici d’una de les rutes cap al Matagalls.