La millora de l’entorn urbà és una de les conclusions que es desprèn de l’estudi sobre el sector comercial de Sant Feliu. L’estudi el va encarregar l’Ajuntament fa uns mesos per tal de poder donar un impuls al comerç local i fer-lo més competitiu i atractiu.
“Se’ns va oferir l’oportunitat des de la Diputació de Barcelona i ens va semblar molt interessant, sobretot després de la pandèmia, per poder impulsar el sector i estar al dia”, detallava Dani Fonoll, regidor de Desenvolupament Econòmic.
Algunes de les conclusions més rellevants de l’informe són la mala valoració de l’entorn urbà, que no es considera prou atractiu. “L’entorn no es considera agradable i no convida a comprar”, apuntava el regidor.
Una altra de les mancances té a veure amb el mercat municipal, que compta amb poques parades. “Hi ha un problema d’edat. Molts dels paradistes estan jubilats i s’ha de fer un canvi de generació”, afegia. També es valora negativament els preus, l’escassetat d’oferta i els horaris no unificats.
Pel que fa a fortaleses, el document destaca la bona valoració del tracte dels comerciants, la qualitat dels aliments, l’existència de negocis digitalitzats i la localització dels comerços, en una zona cèntrica i amb aparcament. “Després de l’anàlisi, el document també proposa una sèrie de millores, com per exemple fer campanyes per fidelitzar clients. Tenim molta feina per fer i ens posarem en marxa a partir del setembre”.
L’empresa que ha dut a terme l’estudi és Hidra que, a través de Carme Peix i Mercè Pinto, ha realitzat una anàlisi molt completa durant els últims mesos a través d’enquestes i entrevistes. L’estudi es va presentar públicament dimarts a la biblioteca municipal i es distribuirà a través del web municipal. El document inclou, en poc més de 100 pàgines, una anàlisi extensa de les conclusions de les 191 enquestes a potencials clients del mercat i establiments,
{{ comment.text }}