QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

La millora dels accessos de la C-35 a Sant Celoni preveu una nova rotonda

Territori té previst invertir 2,5 milions per reordenar els accessos del tam urbà

El 9 Nou
20/02/2022
Sant Celoni

El Departament de Polítiques Digitals i Territori construirà una nova rotonda al tram de la C-35 que travessa el nucli urbà de Sant Celoni. El giratori, que es dibuixa a l’altura de l’aparcament de l’antiga Forestal, forma part del projecte de reordenació dels accessos en aquest sector, que té un pressupost de 2,5 milions.

L’actuació permetrà eliminar els actuals girs a l’esquerra i millorar així la seguretat i la fluïdesa del trànsit i reordenarà els punts per on els vehicles entren i surten de la calçada principal amb la construcció de carrils d’acceleració i desacceleració que eliminin els accessos amb girs de 90 graus que hi ha actualment. A més, es donarà continuïtat al vial de servei situat a la banda oest de la carretera, que ara queda tallat.

L’alcalde, Raül Garcia, es va reunir fa uns dies amb responsables de carreteres de la Generalitat per consensuar aquest projecte. Garcia destaca que la nova rotonda “ajudarà a endreçar la circulació” i valora el canvi de parer de la Generalitat, “que fa deu anys no era partidària de fer rotondes a la C-35”.

En els darrers anys, però, sí que se n’han començat a fer, com la del gual de Palautordera, estrenada a finals de 2019, o la que s’està construint ara a l’accés del poble de la Batllòria. Hi ajuda la supressió del peatge a l’AP-7, que permet redirigir el trànsit de pas –sovint camions– cap a l’autopista i donar un caràcter més de via urbana a la C-35.

A la trobada, també es va parlar de l’ampliació de la calçada amb la construcció d’un tercer carril reversible en el tram entre la rotonda dels Bombers, a Sant Celoni, i Riells i Viabrea (la Selva). L’actuació preveu una inversió de 6 milions i inclourà la construcció d’una via ciclista segregada pel costat est de la calçada. Anirà fins a Riells, on connectarà amb el que ja es va fer fins a Breda.

“Està bé que es vagi construint una xarxa ciclable segura”, indica Garcia, que també recorda el vial segregat que ja funciona entre el nucli de Palautordera i l’estació de tren.

El tercer carril i la via ciclista segregada es plantejaven inicialment com dos projectes independents però, finalment, formaran part del mateix i s’executaran a la vegada. L’obra també millorarà l’accés als polígons situats al peu de la carretera.

El projecte està en la fase final de redacció. Actualment, Territori ja està executant una operació similar entre l’accés a Baronia del Montseny i l’enllaç amb l’AP-7 i la C-61 a Sant Celoni. Es preveu que costi uns 6 milions d’euros.

L’alcalde de Sant Celoni celebra l’aposta de la Generalitat per millorar la C-35. “Estem contents perquè hem vist que s’han fet projectes i que s’han anat executant.” Sobre aquestes dues inversions, “potser no resoldran tots els projectes però sí que seran importants”, diu.

LA PREGUNTA

Creu que finalment l’OPA del BBVA sobre el Sabadell anirà endavant?

En aquesta enquesta han votat 383 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't