La nova configuració de la C-35 amb tres carrils en un tram de 4,3 quilòmetres entre l’accés a la urbanització Baronia del Montseny, de Vallgorguina, i l’enllaç amb la C-61 i l’AP-7, al límit de Sant Celoni i Santa Maria de Palautordera, pren forma.
Les obres, que van començar fa tot just un any, estan molt avançades. De fet, ja s’ha eixamplat i pavimentat la calçada, que passarà a tenir dos carrils en un sentit i un en l’altre separats per una mitjana central de formigó.
Els vehicles ja trepitgen aquests dies el nou paviment però encara se circula per un únic carril per sentit a l’espera d’enllestir la construcció de la mitjana central i la instal·lació de tanques i la resta d’elements de seguretat.
Amb l’obra, també s’ha actuat en el tram d’1,2 quilòmetre entre Vilalba i l’accés a Baronia del Montseny. Aquí, no s’ha pogut habilitar el tercer carril per l’orografia però s’han fet millores en els punts on hi ha carrils centrals per fer girs a l’esquerra. Per exemple, a l’accés a Can Bosc, que pertany a Santa Maria de Palautordera.
Fonts del Departament de Polítiques Digitals i Territori han explicat a EL 9 NOU que la previsió és acabar l’obra aquesta tardor. Aquest agost es deixaran enllestits els treballs pendents de pintura, instal·lació de la senyalització vertical i barreres metàl·liques.
A partir del setembre, s’afrontarà la construcció de la barrera central separadora dels dos sentits de circulació,; l’habilitació en algun tram de la plataforma per al futur carril bici segregat que es projecta, el tancament cinegètic, la variant d’una torre elèctrica de mitjana tensió que s’ha de moure i alguns remats.
Amb la creació d’una calçada amb 2+1 carrils, Territori vol millorar la seguretat facilitant els avançaments i reduint el risc de topades frontals. Està prevista una actuació semblat a la mateixa C-35 de Sant Celoni a Riells.