La plataforma ciutadana C-59 Segura celebra les inversions que el Departament de Polítiques Digitals i Territori farà a la carretera C-59 entre Sant Feliu i Moià amb una inversió final d’uns 5,6 milions. Membres de l’entitat es van reunir fa uns dies amb la Direcció General d’Infraestructures de Mobilitat, que els va detallar la proposta d’actuacions.
La millora de la C-59 en aquesta zona inclou la renovació del ferm; la construcció de vorals trepitjables en els trams més estrets; la construcció d’una nova rotonda a l’accés al polígon industrial El Vapor, a Castellterçol; l’adequació de les parades d’autobús amb apartadors per donar seguretat als usuaris i, a la vegada, facilitar els avançaments; la creació de passos de fauna i passos canadencs en camins propers a la carretera per reduir el risc d’irrupció d’animals a la calçada; la millora de la cruïlla del polígon industrial El Prat, de Moià, i la instal·lació d’elements per separar els sentits de circulació i evitar topades frontals en un tram entre Sant Feliu i Sant Quirze.
En aquest darrer punt, però, pensen que “s’hauria de buscar una alternativa més adequada que no sentenciï els usuaris a no poder avançar en un dels pocs trams de la carretera amb amplada suficient on és permès fer-ho”. Les obres està previst que comencin l’estiu de l’any que ve i s’allarguin durant 11 mesos.
La plataforma valora que la inversió de 5,6 milions va ser “una sorpresa positiva”, tot i que tenen “la percepció que malgrat que s’hagi incrementat el pressupost, gairebé no s’han inclòs noves actuacions respecte a l’últim projecte” que els havien presentat des de Territori.
“Creiem que s’han adonat que el cost final era major que el previst inicialment”, indiquen des de C-59 Segura en comunicat. Amb tot, consideren que la definició de la millora és “molt bona notícia” i és fruit del treball “braç a braç” dels ajuntaments, Consell Comarcal, societat civil i la Generalitat.
En volen més
Per C-59 Segura, hi ha altres millores per fer a l’eix viari que travessa el Moianès i que el connecta amb Barcelona i el Vallès, pel sud; i amb l’Eix Transversal, pel nord. “Creiem que no és suficient”, asseguren en un comunicat on reclamen “un calendari d’inversions a llarg termini”.
Posen sobre la taula projectes pendents com la construcció de la variant de Sant Feliu i l’objectiu que tota la via tingui una amplada de 10 metres: dos carrils de 3,5 metres i vorals d’1,5 al costats.