Tot i que en un primer moment la primera franja de mitja hora havia de ser gratuïta per a les persones que paguen impost de circulació al municipi, s’ha descartat aquesta mesura perquè no han trobat cap mètode que deixi combinar la zona blava amb la primera mitja hora d’aparcament gratuïta i les màquines actuals de pagament del municipi no disposen d’un sistema que permeti que el cost sigui zero. Per contra, no hi haurà diferències entre veïns de Sant Celoni o d’un altre municipi i tothom podrà estacionar els primers 30 minuts per un mòdic preu de 10 cèntims.
La mesura havia d’entrar en vigor a partir del dia 1 d’abril però no serà així perquè, segons expliquen des de l’Ajuntament, ha costat molt trobar el sistema adequat per tirar endavant la iniciativa i, finalment, la proposta serà portada a votació al ple municipal d’aquest dilluns i, un cop aprovada, haurà de restar els dies pertinents en exposició al públic abans d’entrar en funcionament, que es preveu que sigui a mitjan maig, tal com ha afirmat l’alcalde, Joan Castaño. Amb aquesta nova mesura es vol afavorir la rotació dels vehicles i estimular el dinamisme comercial del centre del municipi. Per aquest motiu, els cotxes beneficiats seran aquells que estacionin durant un període menys curt i, per contra, els que hi estiguin entre més de 30 minuts i una hora i mitja –el màxim permès– veuran un petit increment respecte a la tarifa actual. A banda, a partir del mes de maig, també s’incrementarà la denúncia de la zona blava, que es veurà incrementada un 20% respecte de la tarifa vigent i passarà de costar 5 euros a 6.
NOU APARCAMENT
En les properes setmanes, el dipòsit d’aigua de La Salle serà enderrocat i es podran iniciar les obres per fer un nou aparcament municipal amb prop de 80 places d’estacionament. Abans d’iniciar les obres d’enderrocament i començar les d’adequació s’ha de comprovar que el dipòsit de Can Sans, de recent construcció, funciona correctament. Segons ha explicat Joan Castaño, s’està valorant la possibilitat que el nou aparcament de La Salle funcioni, malgrat ser gratuït, amb uns rellotges de cartró per tal de limitar el temps d’estacionament per evitar que els cotxes aparquin durant moltes hores consecutives.