La mitjana central de formigó que ha d’acabar de forma definitiva amb els xocs frontals al tram de la ronda de Granollers (la C-352) entre els enllaços amb les carreteres de Cardedeu (C-251) i de la Roca (C-1415c) ja pràcticament és una realitat. Durant aquesta setmana s’han fet els treballs per instal·lar les tanques de formigó després d’haver enllestit, la setmana passada, la repavimentació d’aquest tram d’uns dos quilòmetres de longitud, on també s’ha ampliat la calçada per guanyar l’espai necessari per poder-hi col·locar la mitjana central.
Per als propers dies, queda pendent la renovació de la senyalització vertical que també estava inclosa en el projecte que ha tirat endavant el Departament de Territori i Sostenibilitat. Tota l’actuació quedarà enllestida durant la primera quinzena d’agost.
L’actuació, que representa una inversió d’1,2 milions d’euros, s’ha fet sense modificar la configuració de carrils: dos en sentit nord i un en sentit sud. Aquí, però, l’ampliació de la calçada deixa un voral exterior d’1,5 metres al costat del carril de 3,5 metres que ha de garantir que la circulació no quedi tallada per qualsevol incidència –un vehicle avariat, per exemple.
Al costat del separador quedarà un voral de mig metre. Els carrils en direcció a les Franqueses tindran 3,2 metres d’amplada. El voral exterior serà d’un metre d’amplada i l’interior –al costat de la tanca de formigó– també serà de 50 centímetres. L’actuació està dissenyada de manera que si, en un futur, es construeix un segon carril en direcció sud, no calgui refer la mitjana.
La construcció del separador central és una vella reclamació dels ajuntaments per acabar amb el degoteig d’accidents greus
La construcció del separador central era la mesura que feia anys que reclamaven els ajuntaments de la Roca i les Franqueses –per on passa aquest tram de la C-352–, però també el de Granollers, per acabar amb el degoteig d’accidents mortals provocats per xocs frontals. En aquest tram de la ronda el darrer accident de trànsit amb una víctima mortal va ser el desembre de l’any passat, quan, de matinada, va morir atropellat un vianant que empenyia un carretó de supermercat carregat de cartrons.
En xocs frontals, hi havia hagut cinc sinistres que sumaven vuit persones mortes entre el 10 de desembre de 2005 i el 19 d’agost de 2013. La darrera topada frontal va arribar només uns mesos després d’una intervenció de millora en aquest tram: es va senyalitzar una doble línia contínua zebrada amb elements rugosos i reflectors per evitar les invasions del carril en sentit contrari, origen dels xocs frontals. Aquesta millora, que s’afegia a altres canvis que s’havien anat fet anteriorment a mesura que se sumaven més morts en aquest sector de la C-352, ja derivava de l’accident que hi havia hagut el 20 de setembre de l’any anterior, on van morir els dos ocupants d’una motocicleta.
En aquest tram de dos quilòmetres, cal sumar-hi un setè accident mortal i una desena víctima: va passar l’agost de 2006. En aquest cas, a diferència dels altres, no va ser per una topada frontal.
{{ comment.text }}