La ronda Sud i la carretera de Lliçà, els punts amb un nivell més alt de soroll a Granollers

La ronda Sud, en el tram entre el passeig Fluvial i la connexió amb la C-17 i la carretera de Lliçà, que connecta també amb la C-17, són els dos punts mes preocupants de la ciutat de Granollers pel que fa al nivell de soroll.

El 9 Nou
04/02/2016

Ho va dir el regidor de Medi Ambient, Albert Camps, en la presentació de l’actualització del mapa acústic que es va fer en el darrer ple. El regidor va fer, però, un balanç, en general, positiu de l’evolució de la contaminació acústica entre els anys 2009 i 2014.

L’estudi dels nivells de soroll que va fer la Fundació Tecnocampus Mataró-Maresme al llarg del 2014 indiquen un cert decrement dels registres més elevats de soroll des de l’any 2009. De tres punts on se superaven els 75 decibels durant el dia, s’ha passat a només dos. I pel que fa als punts en què els mesuraments indicaven un nivell entre els 70 i els 75 decibels, s’ha passat de 19 a 12 punts.

Les mesures per sobre dels 70 decibels s’han reduït d’un 13% a només un 8% dels punts analitzats. També s’ha reduït la proporció de les mesures que donen un nivell superior als 60 decibels (del 14 al 9%). En canvi, les mesures amb un nivell més baix de soroll, per sota dels 55 decibels, han passat del 73% al 80% del total.

A més de la ronda Sud i la carretera de Lliçà, les vies que suporten més soroll són el carrer Francesc Ribas, l’avinguda de l’Estació del Nord, el tram complert de la ronda Sud, Enric Prat de la Riba, Josep Umbert, la carretera del Masnou i l’eix de l’avinguda Sant Esteve i del Parc. Un carrer que ha augmentat el nivell de soroll és el Bonaventura Puig i Perucho, a Can Mònic, perquè ha esdevingut la principal connexió amb la ronda Nord.

El Grup Municipal de la CUP va ser l’únic que va votar en contra de l’aprovació del mapa acústic. El regidor Eduard Navarro va lamentar que l’any 1988 no es tinguessin en compte les reclamacions dels veïns que alertaven del soroll que provocaria la ronda Sud. Navarro admet que la responsabilitat de la ronda és de la Generalitat, però afegia que altres ciutats com Barcelona “han aplicat mesures molt més dràstiques” per reduir el soroll. El portaveu del PSC, Jordi Terrades, va apuntar que la solució per reduir el trànsit a la ronda Sud són les calçades laterals de l’AP-7 que ha de fer la Generalitat. “La solució està en mans del govern del país”, va dir. Però Navarro va advertir que potser no caldria fer-les perquè la concessió de l’autopista acaba l’any 2021.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 135 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't