La vorera nord del carrer Vinyamata, de Granollers, doblarà l’amplada actual

L’Ajuntament de Granollers última el projecte d’ampliació de la vorera nord del carrer Agustí Vinyamata, entre el carrer Girona i el pont sobre la via del tren de la línia de França.

El 9 Nou
05/04/2016

La vorera guanyarà la pràctica totalitat de l’espai que ara ocupa la filera d’aparcaments que hi ha al costat del carril en direcció al centre de la ciutat. D’aquesta manera, gairebé es doblarà l’espai disponible per als vianants. “Ara no és una vorera excessivament estreta però sí que ho és per l’elevat moviment de persones”, assegura Albert Camps, regidor d’Obres i Projectes.

L’ampliació de la vorera no implicarà la supressió dels aparcaments que hi ha a la banda nord del carrer però sí canvis als de la banda sud, la que dóna al Parc Torras Villà. Aquí, es canviarà l’actual sistema d’aparcament en bateria per un aparcament en filera. “Tindrà poca incidència en el nombre total de places d’aparcament”, avança el regidor a EL 9 NOU. La calçada quedarà com ara, amb tres carrils: dos en direcció a la plaça de la Font Verda i un cap a l’eix que formen l’avinguda del Parc i el carrer Girona excepte al tram de carrer més proper a la cruïlla. Aquí hi haurà dos carrils com ara per facilitar el gir a la dreta ocupant l’espai que correspondria a l’aparcament. L’actuació implicarà fer nova tota de la vorera nord, i no afegir només la part que s’ampliarà. A les cruïlles, també es preveu guanyar encara més amplada de vorera per donar més seguretat als vianants a l’hora de travessar. Segons Camps, el projecte es tancarà “en breu” i es començarà a definir el plec de clàusules del concurs per a l’adjudicació de les obres, que es volen fer aquest any.

EIX PER ALS VIANANTS

L’ampliació de la vorera nord del carrer Vinyamata completarà la que ja es va fer l’estiu de 2014 a la vorera sud, que va guanyar 60 centímetres aprofitant la renovació de la tanca del parc Torras Villà. A banda, l’Ajuntament treballa per millorar la mobilitat a peu entre el centre i la part alta de la Font Verda, on es concentren diversos equipaments: comissaria dels Mossos, Arxiu Comarcal, Centre Vallès, camp de futbol, tanatori i cementiri i un aparcament públic. “Volem donar una solució de mobilitat a peu més aconseguida”. Per això, ja es pensa a ampliar les voreres del carrer Josep Carner fins a la cruïlla amb el carrer Argentina. “Josep Carner és un carrer molt ample per als cotxes però amb unes voreres molt estretes”. Des d’aquí i fins al carrer Veneçuela, l’Ajuntament estudiarà aquest mandat la viabilitat de la instal·lació d’escales mecàniques, una proposta que estava inclosa al programa de govern del PSC. De moment, ja s’ha començat a mirar exemples d’altres ciutats on hi ha aquests aparells instal·lats a la via pública per facilitar l’accés a barris situats a zones amb gran pendent.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 119 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't