L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha licitat les obres del projecte de duplicació de la via i electrificació per al desdoblament del tram Parets–la Garriga de la línia de rodalies R3, que uneix Barcelona amb la Tor de Querol passant per Vic i Puigcerdà. La nova ministra de Transports i Mobilitat, Raquel Sánchez, ja va avançar dilluns a la tarda la licitació dels treballs.
El pressupost de licitació ascendeix a 66 milions d’euros amb IVA, quantitat a la qual s’han de sumar prop de 8,5 milions més, també amb IVA, de subministraments. El termini d’execució previst per a aquesta actuació, finançada amb fons del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, és de 25 mesos.
L’Adif destaca que l’obra permetrà potenciar aquest trajecte de la R3 que registra una elevada densitat de trànsit, incrementar el servei entre Barcelona i la Garriga, oferir més circulacions i reduir els temps de viatge.
El desdoblament es farà en un tram de 17,1 quilòmetres a través de Parets, Montmeló, Granollers, Canovelles, les Franqueses i la Garriga.
Entre d’altres, l’obra inclou la construcció de 9 viaductes, 7 passos superiors i 9 passos inferiors, així com 5.304 metres de mur.
Altres actuacions previstes
En paral·lel, hi ha altres processos oberts com la supressió del pas a nivell del centre de la Garriga –ja adjudicada i pendent de començar– o la millora de la infraestructura ferroviària de les quatre estacions (Parets, Granollers-Canovelles, les Franqueses i la Garriga) per adaptar-les a les necessitats de la doble via. En aquest cas, s’està licitant.
A banda, hi ha actuacions ja fetes i necessàries per poder iniciar el desdoblament com la supressió de passos a nivell a Granollers i la Garriga.
{{ comment.text }}