L’Adif obre el procés per encarregar la construcció de la nova terminal ferroviària de la Llagosta

La inversió prevista és de 66 milions d’euros en uns treballs que s’allargaran 26 mesos. L’obra es finnaça amb els fons Next Geenration

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha obert el procés per trobar l’empresa que faci les obres de construcció de la nova terminal ferroviària intermodal de mercaderies de la Llagosta amb una inversió prevista de 66 milions d’euros. Les obres s’allargaran durant 26 mesos i es financen amb els fons europeus Next Generation.

El projecte preveu la remodelació de tot l’espai que ocupa l’actual centre logístic de distribució de vehicles per tren amb la construcció d’una nova connexió amb la línia d’alta velocitat i amb ample de via estàndard que completarà l’estructura dels ponts del nus ferroviari de la Llagosta per damunt de la carretera C-17.

A la vegada, es mantindran les actuals connexions amb la línia d’ample mixt entre Mollet i el Papiol i amb la d’ample ibèric entre Barcelona i Portbou.

Amb l’obra, s’adaptarà la terminal als estàndards europeus amb via d’ample ibèric i d’ample estàndard amb l’objectiu de convertir-la en un enclavament estratègic al nord de Barcelona per potenciar del transport de mercaderies per ferrocarril a tot l’eix mediterrani.

El projecte preveu l’aixecament de les vies actuals i l’estesa d’una nova platja de vies formada per vies paral·leles de 750 metres de llarg amb ample mixt i electrificades a 3.000 volts.

La instal·lació logística estarà formada per quatre vies per a la càrrega i descàrrega de les unitats de transport intermodal (UTI) i una altra via destinada a la mercaderia general. Es muntaran damunt de balast i tindran amplada mixta. També hi haurà dues vies de maniobres amb longituds superiors als 750 metres.

Per a l’explotació de la terminal, es construiran lloses de transferència de les mercaderies i per emmagatzemar els contenidors. Tot plegat, ocuparà una extensió d’unes 12 hectàrees. També hi ha previstes altres instal·lacions i la construcció d’edificis per a la gestió de tota la instal·lació logística.

La ministra Raquel Sánchez ja va anunciar al juliol la licitació d’aquesta actuació que ara es materialitza. Fa tot just un any, l’Estat i la Generalitat van signar un protocol per al seu desenvolupament. La construcció de la nova terminal de la Llagosta permetrà desmantellar l’actual estació de mercaderies del nucli urbà de Granollers.

LA PREGUNTA

Creu que Pedro Sánchez ha de dimitir?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't