Verdeguer ha visitat aquest matí la capçalera nord de l’estació de Sants, on s’ha finalitzat l’adequació interior per a la seva connexió amb el túnel Sants-La Sagrera, que ja té tota la via posada.
A l’estació de Sants, amb el muntatge de vies i l’enllaç amb el túnel Sants-Sagrera ja fet, ara es treballa en la instal·lació de catenàries i altres equipacions.
El president d’Adif no ha volgut concretar cap data sobre la possible posada en funcionament de l’AVE entre Barcelona i Figueres (l’Alt Empordà), i s’ha limitat a dir que la infraestructura (plataforma) i la superestructura (via, electrificació, instal·lacions de seguretat i comunicacions), estaran llestes a final d’any.
A més, Verdeguer ha assenyalat que com més aviat millor pugui estar operatiu i en servei “ho estarà”, però també ha assenyalat que “no cal precipitar-se”.
Ha insistit que tots els treballs es duen a terme per complir el compromís d’enllaçar França amb Espanya en alta velocitat el mes d’abril vinent, que ja s’ha iniciat el procés de validació tècnica de la infraestructura i la superestructura del tram Barcelona-Figueres i que “s’estan complint els terminis”.
Encara que no ha volgut posar data a quan circularà un tren entre les estacions barcelonines de Sants i Sagrera, els treballs de remodelació de la capçalera nord de l’estació de Sants i l’enllaç amb el túnel estan finalitzats.
Les sis vies d’alta velocitat que surten de Sants i després es converteixen en dos ja estan posades i ara es desenvolupen els treballs amb les catenàries i instal·lacions.
El responsable de l’obra i tècnic d’Adif Jaime García Germán ha explicat que s’estan utilitzant moderns materials per absorbir tota mena de vibracions i sorolls.
Adif ja ha finalitzat les operacions per al muntatge de 5.800 metres de via i ha utilitzat 23.000 metres de carril al túnel Sants-La Sagrera.
També ha iniciat el procés de validació de la infraestructura i superestructura del tram Barcelona-Figueres de l’AVE Madrid-Barcelona-Frontera Francesa, la primera fase de la qual es concentra entre Girona i Figueres mitjançant l’auscultació de la via i la catenària i proves dels sistemes de seguretat.
Adif destina tres trens dotats de sistemes de control d’última generació que permeten comprovar i analitzar els paràmetres i el comportament tant de la nova infraestructura i de la superestructura.
Verdeguer ha explicat que aquesta visita s’emmarca dins d’un programa intensiu d’activitats que Adif desenvolupa a Catalunya entre ahir, quan per primera vegada es va celebrar un comitè de direcció fora de Madrid, i aquest dijous, dia en què també ha visitat l’estació de Montmeló i les obres de l’AVE a Girona (el Gironès).
{{ comment.text }}