És el tram que va del carrer Pompeu Fabra –on hi havia l’antic pont– fins al carrer Lluís Companys, a tocar de la nova estació.
L’Ajuntament ja ha rebut el projecte executiu per a la urbanització d’aquesta primera fase, que ha redactat una empresa pública dependent del Ministeri de Foment. També un primer avanç del segon tram, des del carrer Pompeu Fabra fins a l’extrem nord dels túnels. Ho va explicar l’alcalde Antoni Guil (PSC) dijous en una sessió informativa sobre la reforma del carrer Pompeu Fabra. Queda pendent el tercer sector, el darrer que s’executarà, de l’actual estació fins a l’extrem sud dels túnels.
Segons va explicar l’alcalde, ara treballen per aconseguir finançament d’Adif que permeti iniciar les obres “el més aviat possible”. Aquest 2015, no hi ha cap partida directa al pressupost del Ministeri de Foment i, per això, es negocia si es pot incloure en el pressupost d’inversions de l’Adif.
En aquesta primera fase, la llosa del túnel es converteix en un gran espai de vianants. El carrer Primer de Maig fa de canalitzador del trànsit de vehicles per la banda est, mentre que el carrer Miquel Biada es converteix en un cul de sac amb entrada i sortida pel carrer Pompeu Fabra. Guil va admetre que el disseny de la segona fase serà més complex sobretot perquè hi ha un major desnivell entre l’estructura del túnel i els carrers actuals. Passarà al carrer Doctor Ferran on caldrà generar un pendent del 10% per remuntar el túnel. Amb tot, esperen rebre la segona part del projecte executiu en les properes setmanes.
La millora del carrer Pompeu Fabra ha tingut en compte els criteris de la futura urbanització de l’antic traçat ferroviari. Joan Enric Pastor, arquitecte responsable del projecte de Pompeu Fabra, va explicar que es configura un espai en forma de creu amb prioritat per als vianants. “Encavalquem els dos projectes”, va dir Guil.
{{ comment.text }}