QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

L’alcalde de Mollet admet que la millora de la C-17 a Montcada fa replantejar el rebuig al peatge de la Llagosta

L’alcalde de Mollet, Josep Monràs, ha afirmat que l’entrada en servei del nou vial de la C-17 a Motcada afecta la reivindicació històrica de supressió del peatge de la Llagosta a la C-17 que havien mantingut els ajuntaments i la societat civil del Baix Vallès.

El 9 Nou
16/09/2013

Durant la visita que va fer a Mollet, divendres passat, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, Monràs va recordar que la reclamació sempre havia estat lligada a la manca d’una alternativa viària gratuïta al peatge. “Si recordeu, la reclamació històrica del peatge gratuït de Mollet anava amb l’afegitó, que alguns no recorden i que jo avui recordo, que era mentre que no hi hagués una infraestructura viària que no obligués a passar pel peatge.

Aquest vial hi és. Segurament, tots heu agafat el nou vial que ve embocat des de Mollet i que arriba fins la Meridiana per enllaçar amb les rondes, cosa que fins ara no hi havia”, va dir l’alcalde.
Monràs va remarcar que aquesta era la reivindicació que han mantingut totes les seves predecessores en el càrrec i va alertar contra el que va qualificar de reivindicacions populistes i gratuïtes. “Vull ser rigorós en les meves reivindicacions. Ho dic perquè alguns poden fer reivindicacions gratuïtes i populistes i crec que quan un està al capdavant d’una administració ha de ser responsable i rigorós. I això no només ho havia dit jo sinó tota la resta dels meus antecessors”. Segons Monràs, el nou vial fa que el trajecte entre Mollet i Barcelona per la C-17 només sigui “tres o quatre minuts més llarg” que si es fa per l’autopista.

L’alcalde de Mollet va advertir, però, que ell no va estar d’acord amb la construcció del vial, que va planejar el darrer govern tripartit de la Generalitat i que hauria preferit fer gratuït el peatge de la C-33 a la Llagosta. Monràs va dir que manté la reivindicació del que va qualificar com una “harmonització dels peatges” en el conjunt de Catalunya. “Jo continuo reivindicant una homologació de peatges, com també vaig criticar fortament, i ho torno a dir aquí, que no tenia cap sentit fer gratuït el Cadí i no el peatge de Mollet”. “L’harmonització passa per un cantó del país i per l’altre”, va afegir Monràs, que va alertar sobre la reducció de l’us de les vies de peatge i l’impacte del pagament en el sector del transport. “Seria bo també, des d’aquesta concepció, ajudar a aquest sector econòmic per facilitar aquesta mobilitat.

Per la seva banda, l’exalcaldessa i exconsellera, Montserrat Tura, ha admès que el nou vial de Montcada “és importantíssim”, però que la reivindicació anava més enllà i ha recordat que la C-33 és l’única via de gran capacitat que no té cap sortida prèvia que permeti estalviar-se de pagar un peatge.

De fet, l’oposició al peatge de la Llagosta arrenca del darrer ajuntament predemocràtic de Mollet, a principis dels anys setanta, quan va expressar la seva queixa pel fet que la sortida de Mollet es va fer després del peatge i no abans, com inicialment s’havia planificat.

GRATUÏT PER A ALGUNS DES DEL 2003

La gratuïtat del peatge no va arribar fins l’any 2003, en què es va suprimir el pagament de la part del peatge de la Generalitat, però només pels conductors habituals (més de vuit viatges al mes de dilluns a dissabte) que entressin per Mollet i que tinguessin contractat el sistema Teletac (ara Via T). L’any 2006 es va afegir també la part que li correspon a l’Estat. L’any 2012, el primer govern d’Artur Mas va endurir les condicions per la gratuïtat. S’ha de ser usuari habitual (16 vegades al mes), però a més, fer servir un cotxe poc contaminant i viatjar un mínim de tres persones.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 560 persones.