QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

L’Ametlla aplica mesures per minvar l’efecte de la sequera als arbres de les zones verdes

Es fa la poda en verd, s’apliquen restes vegetals triturades i sistemes de rec més eficients

L’Ajuntament de l’Ametlla està aplicant diverses mesures per mitigar els efectes de la manca de pluja en els arbres de les zones verdes del poble.

Una de les accions ha estat la poda en verd de diversos arbres que permet reduir la massa foliar i, per tant, minimitzar la pèrdua d’aigua. Si no es fa així, molts arbres deixen caure les fulles per evitar la pèrdua d’aigua i una possible mort per deshidratació.

Una altra estratègia és l’aplicació de restes vegetals triturades a la base dels diversos arbres i arbusts. Aquestes restes s’han obtingut a partir de podes i de segues dels mateixos vegetals.

I, finalment, s’estan fent recs en llocs concrets amb sistemes eficients, com ara micro aspersió o gota a gota, per garantir uns mínims d’aigua que evitin la mort d’aquestes espècies, algunes poc adaptades a les condicions de sequera extrema com la d’aquest any.

LA PREGUNTA

Creu que el final de la guerra d’Ucraïna és imminent?

12%
88%
En aquesta enquesta han votat 497 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

Fes un comentari

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't