La decisió es va adoptar amb els únics vots favorables del govern de CiU, que té majoria absoluta, i el PP. PSC, SI i el Pacte per l’Ametlla (PA) hi van votar en contra argumentant que aquesta obra destruïa un patrimoni del poble i perpetuava el model de carretera de la travessia urbana de la BP-1432, propietat de la Diputació. La descatalogació era el pas previ per poder fer l’obra, que s’executarà en els propers mesos.
L’acord, que ara se sotmetrà a exposició pública i s’hi podran presentar al·legacions, descataloga, només, els 29 arbres que estan afectats per l’obra i que se substituiran per 29 plataners nous “de la mida més gran possible que ens garanteixi la seva supervivència”, va explicar el regidor d’Urbanisme, Carles Borràs. “Són uns arbres que en pocs anys faran goig”. L’acord preveu que els nous arbres quedaran protegits de forma immediata. A més, el projecte preveu plantar 30 plataners més al llarg del recorregut de la carretera. “Harmonitzarà l’arbrat de la carretera”, assenyalava Borràs. L’alcalde, Andreu Gonzàlez, va defensar el projecte perquè “donarà seguretat” als vianants i contribuirà a eliminar la barrera que ara separa els barris del sud del centre. “Guanyarem en qualitat de vida per als nostres ciutadans”. El portaveu del PP, Juan Esteban, va assegurar que no li agrada “que es tallin arbres” però valora “que se’n plantin de nous” i va demanar que l’obra es faci “el més aviat possible”.
La resta de grups de l’oposició van criticar la descatalogació dels arbres i el projecte. “La solució que es proposa va en contra del pla general. Es tracta de crear teixit urbà i per fer-ho les carreteres sobren”, va dir Óscar Villalón, regidor del PSC. “Hi ha molta història de l’Ametlla en aquests arbres”, va afegir. Francesc Sulé (SI) va recordar a CiU que al 2005 van votar a favor de la protecció dels arbres, que “es protegien per l’amenaça que representava la possible ampliació de la carretera”. “Es contradiuen”, va dir. Com a alternativa, va proposar fer un tram d’uns 500 metres de nou carrer per connectar vials ja existents i fer una variant pels barris del sud. “Sacrifiquem els arbres per donar pas a un trànsit de camions que va cap a altres pobles”, va queixar-se Muntsa Marzábal (PA).
L’alcalde Gonzàlez va retreure als partits de l’oposició que no plantegessin alternatives abans i va recordar que aquest projecte es va iniciar quan el PSC era al govern i responent a una demanda veïnal.