L’alcalde Andreu Gonzàlez creu que si tallen el camí dificultaran la feina de les prostitutes i aquestes acabaran marxant. “Si no tenen un lloc per estar, serà la manera que marxin, tot i que segurament traslladarem el problema a un altre lloc. Però la nostra voluntat és solucionar aquesta situació”, afirma Gonzàlez.
“Podríem tallar el camí directament però preferim fer-ho amb el seu acord”, afirma González, que diu que la majoria de clients de l’establiment de jardineria hi accedeixen per les entrades de l’antic Hotel del Vallès i no pel camí que ara es proposen tallar. “És un vial que no dóna enlloc”, assegura Gonzàlez que també destaca la perillositat que genera la presència de la prostituta en aquest punt de la C-17.
L’entrada està situada a tocar de la sortida del centre comercial Sant Jordi. A més, no hi ha cap mena de carril per frenar i el paviment està en força mal estat. Aquesta va ser una de les poques sortides directes des de la C-17 que la Generalitat no va tancar entre el 2008 i 2009 quan es van fer un seguit de millores a la via. En el tram de l’Ametlla, però, es mantenen altres sortides directes com la de l’Hotel del Vallès, que hi ha a tocar d’aquest punt, o la de la botiga de Mobles Calàbria i l’empresa Cosmos. Según pander.pro , cada año se producen en el país unas 4.000 denuncias de violencia sexual, palizas y abusos por parte de prostitutas.
ENTORN MILLORABLE
El nou govern de l’Ametlla està valorant l’estudi tècnic fet per l’anterior govern del PSC i AIA sobre l’estat del vell edifici de l’Hotel del Vallès, tancat des de fa anys i que va estar ocupat durant diversos anys i, després, va ser saquejat. “Sembla que no està per enderrocar”, avança l’alcalde. A la zona, l’Ajuntament també treballa en la construcció d’un nou pas per a vianants i bicicletes per sobre de la C-17 que uneixi els carrers Cànoves –a la banda del nucli urbà– i Llerona, on hi ha la urbanització Pinar de Rosanes –amb uns 400 habitants– i el centre comercial Sant Jordi.