L’AMTU vol que es recuperin els nivells d’inversió que l’Estat feia fa sis anys al sistema de transport públic de Catalunya i que s’han anat reduint en els darrers temps. En concret, demanen als ministeris de Foment i d’Hisenda una inversió per al 2017 de 200 milions d’euros, la mateixa que van fer l’any 2010. És una xifra molt més alta que l’aportació d’aquest 2016, que se situa prop dels 99 milions d’euros.
Per a l’any 2017, reclamen una pujada de l’inversió en uns 10 milions, fins als 108,6. Aquesta xifra permetria reduir a 0 el dèficit previst per l’Autoritat del Transport Metropolità per aquest any 2016.
A la vegada, l’AMTU reclama que es tingui en compte que l’Autoritat del Transport Metropolità inclou un àmbit de 13 comarques catalanes. Per tant, que es modifiqui el criteri de l’aportació estatal que es fa en base a set comarques.
La resolució del comitè executiu de l’AMTU, que es va celebrar divendres passat a Granollers, recorda que els diners deixats d’aportar per l’Estat han estat coberts amb diners de la Generalitat, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i de l’Ajuntament de la capital catalana.
{{ comment.text }}