L’elevat cost econòmic endarrereix la instal·lació de separadors a la ronda Nord

L’elevat cost econòmic del projecte de desdoblament ja redactat pel perillós tram de la ronda Nord entre els enllaços de les carreteres de Cardedeu i la Roca endarrereix la seva execució i, per tant, la instal·lació de separadors de formigó i la construcció d’un segon carril en direcció sud.


El 9 Nou
22/10/2012

Són dues mesures que els ajuntaments de la Roca i les Franqueses consideren bàsiques per poder acabar amb els elevats índexs d’accidentalitat d’aquest tram de menys de dos quilòmetres on han mort set persones des de finals de l’any 2005. També és clau per al director general de Carreteres, Jordi Follia. “La solució en seguretat i funcionalitat és aconseguir que la ronda tingui quatre carrils i una mitjana central”, ha comentat en declaracions a EL 9 NOU.

De manera urgent, però, la Direcció General de Carreteres definirà en un termini de quatre setmanes diverses millores en la senyalització que augmentaran la seguretat viària en aquest tram. Ho van pactar Follia i els alcalde Rafael Ros, de la Roca; i Francesc Colomé, de les Franqueses; en una reunió a Barcelona. És fruit de la petició conjunta dels dos Ajuntaments després d’una topada frontal on van morir dos motoristes.

Carreteres i els Ajuntaments es tornaran a reunir d’aquí a un mes per valorar aquesta actuació urgent i tirar-la endavant. “Són mesures pal·liatives a l’espera d’una solució definitiva que són els separadors. Ho hem vist a l’autovia de l’Ametlla”, recorda l’alcalde Colomé. També demana que les mesures s’adoptin “venint al territori i veient la carretera de dia però també de nit, que és quan hi ha la majoria dels accidents”.

Per poder arribar a una solució definitiva en menys temps, Carreteres i els ajuntaments dels dos municipis han acordat refer el projecte actual –la inversió prevista era d’uns 10 milions d’euros– per un de nou i menys ambiciós però que mantingui l’ampliació de la calçada i la instal·lació de separadors de formigó al centre. La millora inicial preveia algunes modificacions de radis de corbes i en els enllaços amb les carreteres de la Roca i Cardedeu que l’encarien.

En la trobada, el Departament de Territori i Sostenibilitat, es va comprometre a redefinir el projecte abans del març. Amb la proposta a la baixa, podria costar entre 2,5 i 3,5 milions. Tot i aquesta reducció, Follia ha explicat que no es pot concretar una data per fer la reforma. “No sé quan ho podrem fer”, admet Follia, que recorda que l’any 2013 començarà amb els pressupostos de la Generalitat prorrogats. “No hi ha la garantia que es pugui licitar abans de l’estiu”.

En el context econòmic actual i davant la falta de recursos de la Generalitat, sempre serà més fàcil executar una inversió d’uns 3 milions d’euros que una de 10. “Les prioritats de la Direcció General de Carreteres ara són la conservació i la seguretat viària de les infraestructures ja existents. Els recursos són escassos i cal prioritzar molt”, apunta Follia. Amb tot, considera que la millora d’aquest tram de la ronda Nord de Granollers és “una obra absolutament prioritzable”.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 886 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't