[18/05/2001]
El Ministeri de Foment presenta una proposta per desdoblar tres trams de la línia del Nord entre Montcada i la Garriga en una actuació que s’havia de completar l’any 2010 i havia de permetre fer circular un tren cada 15 minuts. La decisió no va agradar als ajuntaments de la línia que van reclamar un desdoblament total. Al final, ni una cosa ni l’altra.
[05/04/2002]
Francisco Álvarez Cascos va prometre que l’any 2007 la línia de Vic tindria ample europeu per la seva importància estratègica internacional.
[25/10/2002]
El pressupost de l’Estat de l’any 2003 va incloure una partida de 44 milions d’euros que havia de servir per començar el desdoblament. Els treballs, però, mai no es van iniciar.
[11/04/2003]
Un any després, el pressupost de l’Estat manté l’aposta per la línia i fixa una inversió de 141 milions per desdoblar 12 quilòmetres fins a l’any 2008. L’actuació tampoc comença.
[29/09/2006]
L’acord entre Estat i Generalitat fixa una inversió de 250 milions per desdoblar la línia. Els treballs havien de començar, com a molt tard, l’any 2012. L’Estat, però, mai no va arribar a pressupostar una inversió per fer possible el desdoblament –de fet, ni per començar-lo– als seus comptes.
[22/09/2008]
Se sotmet a informació pública l’expedient informatiu del desdoblament fins a Vic.
[23/02/2009]
Foment assegura que licitarà el desdoblament de la línia del Nord abans de l’any 2016. És la darrera promesa del govern espanyol que arriba amb el PSOE a la Moncloa i ja en plena crisi econòmica.