QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Les empreses del Baix Vallès pressionen perquè el peatge de la Llagosta torni a ser gratuït

L’Agrupació d’Industrials del Baix Vallès (AIBV), que aplega unes 120 empreses de Mollet i de poblacions de l’entorn, ha reclamat formalment al conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, que recuperi la gratuïtat del peatge de la Llagosta per als usuaris habituals.


El 9 Nou
03/02/2012

També li demanen que no oblidi la necessitat de suprimir definitivament un peatge “que mai s’hauria d’haver instal·lat en aquest punt per un desplaçament obligat de només vuit quilòmetres”.

El nou sistema de tarifes que s’aplica des de l’1 de gener limita a un 30% el descompte per als usuaris habituals, que abans era del 100%. A més, s’aplica si es fan més de 16 viatges entre dilluns i divendres. Abans, eren 7 i s’hi incloïen els dissabtes. Ara, per arribar a la bonificació del 100% cal complir dos requisits més: circular amb un vehicle poc contaminant (30%) i anar-hi tres o més persones (40%).

En la carta signada per Joan Moretó, president de l’AIBV, es recorda que el canvi en el sistema de bonificacions “perjudica greument el teixit empresarial i molts treballadors de la zona que veuen com la seva capacitat adquisitiva ha minvat” perquè ara han de destinar “entre 40 i 50 euros” més cada mes a pagar el peatge. A més, “és discriminatori per a les empreses de la zona”. En declaracions a EL 9 NOU, Moretó qualifica de “pas endarrera” la supressió de la gratuïtat. “Si ho vam aconseguir en el seu dia és perquè vam fer veure que era un greuge comparatiu. Qui té l’empresa a Mollet parteix amb desavantatge respecte de qui la té a Sabadell, per exemple”.

A banda de la carta com a entitat, l’AIBV ha enviat un correu electrònic a unes 300 empreses de la zona –inclou poblacions com Mollet, Martorelles, la Llagosta, Sant Fost, Caldes, Santa Perpètua o Palau-solità– amb un model de carta perquè el facin arribar individualment al govern. En poques hores, ja havien rebut la resposta d’un parell d’empreses. També s’afegirà a la pressió la Unió de Polígons Industrials de Catalunya (UPIC), que dirigirà la mateixa petició a la conselleria.

Des de Pimec Vallès Oriental, també es qüestiona el canvi en les tarifes del peatge de la Llagosta. “Gairebé no hi ha alternatives”, recorda el vicepresident a la comarca d’aquesta entitat, Pere Barrios. Les altres opcions representen viatges de “15 o 20 minuts més” per carreteres “menys segures”. “Els col·lapses que hi ha en altres vies tenen un alt cost en temps que també s’ha de valorar”, afegeix Barrios.

UGT i CCOO també reclamen que es recuperi la gratuïtat per als usuaris habituals i ja es van sumar a una primera carta que l’Ajuntament de Mollet va fer arribar al govern. “És un peatge recaptatori que penalitza la gent del territori”, assegura Òscar Riu, secretari general de la UGT al Vallès Oriental.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 425 persones.