Els veïns aposten per la reducció de l’amplada de la calçada i la creació d’un espai segregat per als vianants. “Ens sembla bé”, assegura Juan Antonio Corchado, regidor de Participació i Relacions Ciutadanes. Segons el regidor, també accepten prohibir la circulació de vehicles pesants excepte els agrícoles.
Ara, els tècnics municipals faran un petit projecte a partir de la idea veïnal. Abans, tècnicament, caldrà validar que l’amplada de 4,5 metres proposada per a la calçada és suficient per a l’encreuament de dos vehicles amb seguretat. L’Ajuntament també veu bé que l’espai de vianants quedi separat de la calçada per elements d’un màxim de 20 centímetres d’alt que no impedeixin el pas de maquinària agrícola. Quan el projecte estigui enllestit, es tornaran a reunir amb els veïns per recollir-ne les impressions. Es preveu que sigui durant el mes de març.
Per Corchado, l’objectiu de les actuacions serà “pacificar” la circulació per aquest camí. Les mesures han de permetre reduir la velocitat dels vehicles que hi circulen i, a la vegada, rebaixar el volum de trànsit actual.
La proposta municipal també inclourà la creació d’un espai elevat ampli amb un paviment diferenciat a l’entorn del Centre Cultural de Marata i l’església, que és la zona més de nucli urbà de Marata. “L’objectiu és que el conductor s’adoni que entra en un espai on poden passar persones”, comenta Corchado, i afegeix que es treballa amb la idea de poder iniciar l’actuació aquest mateix any.
Fonts dels veïns consultats per EL 9 NOU valoren de manera positiva el compromís de l’Ajuntament i estan a l’expectativa de veure la proposta dibuixada pels tècnics. Quim Cassà, d’Unió de Pagesos i veí de Marata, demana poder veure els primers resultats de l’estudi de mobilitat que ha fet la Diputació, encara que siguin dades provisionals. A més, recorda que mantenen el rebuig a la rotonda amb la carretera de Corró d’Amunt.
{{ comment.text }}