Sersa assumirà la recollida de la brossa a les Franqueses -orgànica, rebuig i selectiva- i la neteja viària a partir del proper 1 d’abril. L’Ajuntament i Sersa ja han signat el contracte del concurs públic que es va resoldre el març de 2015. Els procediments judicials han retardat el relleu en la concessionària fins ara.
La concessió s’ha fet per un import d’1,3 milions d’euros a l’any, excloent l’IVA. L’alcalde Francesc Colomé ha assegurat que el relleu a la concessió es notarà als carrers. Els veïns “notaran el canvi i les millores del servei”, ha dit l’alcalde.
LES DIFERÈNCIES
Amb la nova concessió, l’Ajuntament assumeix la recollida de totes les fraccions de residus. Això inclou la recollida selectiva -paper i cartró, envasos i vidre- que, fins ara, es feia a través del Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Oriental.
També hi haurà canvis en els contenidors. S’eliminaran els actuals contenidors bicompartimentats per a la resta i la matèria orgànica. Seran substituïts per dos contenidors diferents. Això ha d’evitar confusions als veïns i millora el percentatge de recollida de brossa orgànica. També s’augmenta la capacitat de recollida perquè els actuals contenidors tenen capacitat per a 3.200 litres entre les dues fraccions. Ara, el de resta tindrà 3.200 litres de capacitat i la majoria dels d’orgànica, 2.000.
MÉS PUNTS DE RECOLLIDA
La nova concessió implica la creació de 15 nous punts de recollida selectiva i de resta al municipi. D’aquesta manera, s’arribarà a 75 punts on els veïns podran trobar tots els contenidors.
El canvi de concessió també implica la millora tecnològica amb la renovació de la maquinària i amb l’aplicació de sistemes de control que permetin saber si els camions ja han recollit un contenidor concret o, fins i tot, la quantitat de brossa que hi havia. Serà gràcies als xips que portaran els nous contenidors.
{{ comment.text }}