L’Ajuntament de les Franqueses ha inclòs en el pressupost d’aquest any 2022 una partida de 20.000 euros per habilitar un espai al Casal d’Avis de Bellavista per tal de poder instal·lar un caixer automàtic i compensar, així, el tancament de totes les oficines bancàries del barri. El pressupost es va aprovar amb els vots del govern (Junts-PSC) i el vot en contra de tota l’oposició.
Encara no s’ha concretat quina serà la fórmula per gestionar el caixer, però la inclusió de la partida va generar algunes crítiques. El regidor d’IEC Àngel Profitós va recordar que el govern s’havia pronunciat en contra de finançar la instal·lació de caixers i es preguntava amb ironia: “Continuarem pagant als que ens tracten tan bé?”.
I en el torn de preguntes, la regidora d’Activitats i Comerç, Sònia Tena (Junts), va explicar que ja hi ha hagut una reunió entre representants d’alguns ajuntaments afectats pel tancament d’oficines bancàries i el Consell Comarcal. “Es tractava d’unir esforços per aconseguir un servei bancari millor i, sobretot, per a la gent gran”.
Tena va dir que, en la reunió, alguns municipis havien explicat que s’havien fet cessions d’espais però explicava: “Els inputs que ens arriben no són gaire positius perquè hi ha un seguit de despeses que s’han de cobrir per part de l’Ajuntament i unes comissions que l’usuari hauria de suportar. I això és el que volem reduir, si pot ser, a cost zero.” Tena va afegir que també es va posar a sobre de la taula l’opció de fer una xarxa de servei bancari local amb el comerç per facilitar que, sobretot la gent gran, pugui tenir accés a efectiu.
La regidora de Dinamització Econòmica, Raquel Cortés (PSC), es va referir també a la reunió. “Es va posar de relleu que no haurien de ser els ajuntaments els que hem de trobar les solucions, però pressionarem allà on sigui.”
I el gerent del Consell Comarcal, Carles Fernández, explicava que s’ha creat un grup de treball i que en la reunió hi van participar 13 municipis. “Es van analitzar algunes iniciatives i es va posar sobre la taula la necessitat d’un servei de proximitat per evitar desplaçaments. Hem iniciat contactes amb agents privats, com Correus, i també amb la Diputació perquè ens concreti la seva proposta de suport als municipis de menys de 5.000 habitants.”
{{ comment.text }}