L’Ajuntament de les Franqueses negocia amb el de Granollers l’expansió del servei d’autobús urbà de la capital vallesana als nuclis de Corró d’Avall i de Llerona.
L’objectiu del consistori és millorar el servei que dóna l’actual bus urbà de les Franqueses –té una mitjana de 40 usuaris al dia– i reduir els 120.000 euros l’any –representa una despesa d’uns 10 euros per cada viatger– que costa a l’Ajuntament mantenir aquest servei creat al desembre del 2008. “Hem de reduir aquesta despesa”, assegura l’alcalde de les Franqueses, Francesc Colomé. “Sense cap mena de dubte, la suma ens beneficia a tots”, afegeix l’alcalde, que recorda que la demanda principal dels passatgers és arribar a la capital de comarca.
Des de Granollers, s’està obert a la proposta de les Franqueses. “Tot el que sigui posar eines perquè la gent agafi l’autobús urbà i es millori la mobilitat és bo”, assegura el regidor de Mobilitat, Juanma Segovia. De moment, “hi ha diverses alternatives sobre la taula” que cal estudiar per no perjudicar l’actual servei urbà de Granollers. L’alcalde de les Franqueses valora la “bona predisposició” de Granollers per parlar-ne i assegura que es tindran en compte les necessitats de les zones escolars de Corró d’Avall i Bellavista perquè mantinguin unes connexions adequades. Tant Colomé com Segovia creuen que els propers dies poden ser decisius per arribar a un acord.
Les Franqueses ara ja participa econòmicament en el finançament del servei urbà de Granollers amb la línia que dóna servei al barri Bellavista igual que passa amb els ajuntaments de Canovelles i la Roca, on també arriben les línies de Granollers. L’objectiu, però, és anar més enllà. Això representaria la suma d’algun vehicle més al servei urbà de Granollers i la desaparició del bus urbà propi de les Franqueses, que ara també dóna servei a Corró d’Amunt i Marata.
Fa tot just un any, l’Ajuntament ja va modificar els recorreguts per millorar les freqüències a Corró d’Avall i Bellavista i es van reduir a només sis les expedicions que arriben a Corró d’Amunt i Marata. Ara, per a aquests nuclis, s’estudia “una solució diferent” i es pensa en alguna alternativa “a la carta” per als 350 habitants de Corró d’Amunt i els 180 de Marata. Segons Colomé, en aquest cas, també cal buscar la col·laboració amb Cànoves i Samalús.