Les Franqueses posa en marxa una aplicació per comunicar incidències a la via pública

S’ha presentat aquest dimarts

L’Ajuntament de les Franqueses ha presentat aquest dimarts l’aplicació bcfranqueses a través de la qual, qui detecti una incidència a la via pública la pot comunicar a l’Ajuntament.

La presentació de la nova eina de comunicació directa entre els ciutadans i l’Ajuntament s’ha fet a la plaça de l’Ajuntament i sota el lema “Desconnectar l’incivisme”.

L’alcalde, Francesc Colomé; la regidora d’Obres i Serveis, Marta Sánchez i la regidora accidental de Civisme i Convivència, Marta Reche, han destacat que es tracta d’un nou canal que permet agilitar la comunicació i la gestió dels actes incívics o bé els desperfectes al carrer, molt més ràpid que els canals tradicionals , com les bústies i les instàncies.

“Ens permetrà fer un municipi millor, més net i fer un manteniment més acurat”, ha dit Marta Sánchez. “Adaptem la connexió de l’Ajuntament amb la ciutadania al segle XXI i tenim una nova eina per millorar el municipi”, ha afegit l’alcalde, Francesc Colomé.

“No només estem comunicant incidències sinó que estem connectant amb el civisme”, ha afegit Marta Reche, que ha destacat també que l’aplicació no només permet comunicar qualsevol incidència sinó que també permet a la persona que l’ha comunicat, fer el seguiment de la seva gestió, fins que s’hagi resolt.

L’aplicació bcnfranqueses (bústia ciutadana les franqueses) és gratuïta i es pot descarregar des de les plataformes de descàrregues per Android i I`phone.

Un cop descarregada, es demanen les dades personals bàsiques que només es faran servir per a activitats relacionades amb la mateixa aplicació. Hi ha diversos apartats per identificar el tipus d’incidència, com aigua i clavegueram, fanals, semàfors, jardineria, neteja viària, mobiliari urbà, recollida de residus, senyalització vertical i voreres i calçada.

Els usuaries han de fer una fotografia en enviar-la i després fer-ne el seguiment de l’estat de la seva denúncia.

“A les Franqueses hi ha dues àrees de millora que són la seguretat ciutadana i la neteja i el civisme. A l’Ajuntament ens fem un fart de netejar i aquí han entrat les campanyes de civisme i convivència, com “No la caguis” que han aconseguit revertir la situació d’abandonament de residus al carrer”, ha remarcat Colomé.

“El municipi no només el fa l’Ajuntament sinó també els ciutadans i les ciutadanes i aquest és un mitjà nou que ens ajudarà a millorar el municipi”, ha afegit l’alcalde.

Segons fonts municipals, l’Ajuntament rep al voltant d’una vintena d’avisos cada setmana per incidències diverses a la via pública, és a dir, aproximadament un miler cada any,

LA PREGUNTA

Creieu que és cert que la gent va als supermercats a una hora concreta per lligar?

En aquesta enquesta han votat 142 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't