Les Franqueses engega l’obra de reforma de la carretera al tram urbà de Corró d’Amunt

A partir de dilluns i durant els propers quatre mesos el tram de la BV-5151 a Corró d’Amunt quedarà tallat al trànsit

L’Ajuntament de les Franqueses ha anunciat que la carretera de Cànoves (BV-5151) quedarà tallada a Corró d’Amunt a partir de dilluns i durant quatre mesos per les obres de pacificació del trànsit al nucli urbà de Corró d’Amunt que afecten al tram que va des de l’església de Sant Mamet a la plaça de la Sagrera, davant la zona d’aparcament del restaurant Quatre Llunes.

Mentre durin les obres, no es podrà circular de banda a banda de Corró d’Amunt en cap de les dues direccions. L’objectiu de la reforma és reduir la velocitat dels vehicles i facilitar el pas dels vianants amb seguretat.

El projecte preveu que a la zona de davant de l’església de Sant Mamet se senyalitzi un espai d’aturada dels autobusos a banda i banda i on es mantenen els dos carrils amb doble sentit de circulació.

Per tal de fer aquest tram accessible s’eliminaran alguns arbres i escocells que no permeten mantenir una vorera prou ampla.

En tot el tram des de l’església de Sant Mamet fins al restaurant Quatre Llunes i la plaça de la Sagrera, en ser més estret, quedarà amb un sol carril de circulació per a vehicles amb pas alternatiu i en plataforma única amb prioritat per als vianants

En aquesta darrera zona s’eleva la cota de la calçada fins a les façanes existents i es crea una zona de recollida d’aigües pluvials als laterals, allunyant-la tant de les façanes com de la part central de la carretera.

Per últim, l’actuació a la plaça de la Sagrera segueix els mateixos paràmetres de reforma i a més a més, es crea una plaça d’estacionament genèrica per a persones amb mobilitat reduïda.

Nou mobiliari urbà

La reforma de la carretera preveu la col·locació d’un paviment de dos colors i una zona amb paviment d’advertència rugós, la renovació de la senyalització vertical i horitzontal, la substitució del mobiliari urbà i dels escocells i la plantació d’arbrat en els trams més amplis, eliminant-lo en els més estrets. També el canvi de l’enllumenat per sistemes més sostenibles i el soterrament de línies elèctriques.

El pressupost de l’obra és de 313,133 euros que financen a parts iguals l’Ajuntament i la Diputació de Barcelona, com a titular de la carretera. Mentre duri el tall de la BV-5151 s’han habilitat diversos camins de la zona com a ruta alternativa per al veïnat de Corró d’Amunt. Per a la resta, es recomana fer servir itineraris alternatius com la Garriga o Cardedeu.

LA PREGUNTA

Està d’acord que la Unió Europea imposi aranzels als cotxes elèctrics xinesos?

En aquesta enquesta han votat 253 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't