QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Les llicències per obres majors creixen un 50% a Granollers aquest any

El nombre de sol·licituds de llicències d’obres majors que ha rebut l’Ajuntament de Granollers en els primers sis mesos d’aquest any és un 50% superior al del mateix període de l’any anterior.

El 9 Nou
09/08/2015

Des del govern municipal, el fet s’interpreta com un senyal de recuperació econòmica tot i que la regidora d’Urbanisme i Habitatge, Mònica Oliveres, adverteix que cal mantenir certa cautela en la interpretació de la dada.

Segons les dades facilitades pel Servei d’Activitats de l’Ajuntament, de gener a juny d’aquest any s’han presentat un total de 536 peticions de llicències –vegeu gràfic adjunt– una xifra lleugerament inferior a la del mateix període de l’any passat. En canvi, és significatiu l’augment de les llicències d’obres majors, que passa de 29 a 44. Les obres majors són aquelles que s’han de tramitar amb la firma d’un titular superior, és a dir, un arquitecte i, per tant, solen tenir més volum. Poden ser ampliacions, obra nova o bé millores d’accessibilitat, com, per exemple, instal·lacions d’ascensors.

“És una dada significativa de la qual es pot fer una lectura que hi ha una certa reactivació. És possible presumir-ho, però amb cautela, perquè en altres ocasions hi ha hagut fluctuacions que al final no s’han acabat confirmant”, adverteix Oliveres.
De les llicències demanades, predominen les de construcció o ampliació d’habitatges ja existents, però també hi ha algunes obres noves i ampliacions de caràcter industrial.
Segons l’estadística, el nombre d’obres que no requereixen llicència es va reduir prop d’un 7% i les obres menors també van caure molt lleugerament.

Pel que fa a les llicències d’activitats, en els primers sis mesos de l’any el nombre es va mantenir molt estable, ja que es va reduir de 207 a 194. Aquest any, fins al mes de juny es van presentar 119 comunicacions d’obertura, gairebé les mateixes que l’any passat (120).

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 545 persones.