QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Les obres de desdoblament de l’R3 entre Parets i la Garriga comportaran talls parcials durant dos estius

El projecte està pràcticament tancat. Es preveu licitar les obres aquest 2021 per començar abans d’acabar l’any o a inicis de 2022

El 9 Nou
03/02/2021
Granollers

Les obres de desdoblament de la línia R3 entre Parets i la Garriga comportaran dos talls de la circulació de trens que es faran durant dos estius consecutius: un any en el tram entre les estacions de Parets i Granollers-Canovelles i l’altre entre Granollers-Canovelles i la Garriga. El servei es mantindrà amb autobusos.

Els talls es faran durant l’estiu quan hi ha menys usuaris per minimitzar l’impacte de les obres en el servei. No és clar si seran durant els estius de 2022 i 2023 o de 2023 i 2024. Dependrà de la data d’inici de les obres i del calendari que s’estableixi amb les empreses que s’adjudiquin l’obra civil i la instal·lació de les noves vies i la catenària, que aniran en un mateix paquet. Ho avança Pere Macias, coordinador del Pla de Rodalies, en una entrevista a EL 9 NOU.

Segons Macias, el projecte executiu de desdoblament d’aquest tram de l’R3 “està pràcticament enllestit”. De fet, es tancarà “en les properes setmanes”. D’aquesta manera, “estarà en condicions de licitar-se aquest 2021”. “Esperem que sigui així”, diu Macias, que fixa l’inici dels treballs de construcció de la doble via per a finals d’aquest any o inicis de 2022. “Les obres grosses començaran de forma important a partir de l’any vinent.”

Desdoblament en marxa

Més enllà de la construcció de la doble via, Macias recorda que l’actuació entre Parets i la Garriga –dividida en vuit projectes diferents– ja ha anat fent camí en els darrers anys. Ja s’han completat les actuacions per suprimir els passos a nivell al sud de Granollers i la zona de Can Terrers, a la Garriga; s’està tancant el procés de contractació dels treballs que permetran eliminar el pas a nivell de la carretera de Samalús, al centre de la Garriga, i que preveuen un seguit d’actuacions per garantir la connectivitat amb vehicle i a peu entre les dues bandes del nucli urbà dividides pel traçat ferroviari, i ja està adjudicat a l’empresa Alstom la redacció del projecte i l’obra de renovació dels enclavaments. “Ja ha lliurat el projecte i ara es podrà començar les obres de tota l’electrònica”, exposa Macias.

També estan molt avançats els projectes d’arquitectura de les quatre estacions incloses en aquest tram: Parets, Granollers-Canovelles, les Franqueses i la Garriga i que actuarà en els edificis de passatgers, andanes, ascensors o passos soterrats. Finalment, queda el projecte de les instal·lacions de la nova senyalització per a la via doble. És l’únic que encara no s’ha començat a redactar.

El traçat a Llerona

Sobre el canvi de traçat que l’Ajuntament de les Franqueses va demanar a la zona dels Gorcs, a Llerona, per reduir l’afectació en unes parcel·les municipals, Macias explica que van propiciar “un contacte entre el consistori i els redactors del projecte”. “Tinc la sensació que alguna correcció s’hi ha fet per mirar de minimitzar l’afectació.” “Era una millora de traçat per aconseguir velocitats millors en un punt que també és complicat perquè hi passa la carretera, hi ha un torrent… Potser es va ocupar una mica massa de la zona verda.”

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 206 persones.