QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

L’escola Mogent, de la Roca, planteja a les famílies fer jornada intensiva

L’escola pública Mogent, de la Roca, ha plantejat a les famílies d’alumnes la possibilitat de fer jornada intensiva a partir del proper curs escolar. Les classes es farien de 9 del matí a 2 del migdia i els alumnes que es quedessin al menjador sortirien a 2/4 de 5.

El 9 Nou
16/05/2013

L’horari actual va de 9 del matí a 2/4 d’1 del migdia i de 3 a 2/4 de 5 de la tarda.

La possibilitat de demanar la jornada continuada, que ha d’aprovar el Departament d’Ensenyament, es va debatre dimecres passat en una reunió a la sala polivalent de l’escola en què van assistir unes 80 persones. Després d’escoltar arguments a favor i en contra, es va acordar fer un sondeig entre totes les famílies al llarg d’aquesta setmana. El resultat de l’enquesta, tot i que no seria vinculant, sí que es tindria en compte per part del Consell Escolar abans de prendre una decisió en un sentit o un altre. L’escola és de dues línies i té actualment uns 400 alumnes.

Abans de plantejar-ho a les famílies, la direcció del centre va crear una comissió de mestres per analitzar els pros i els contres de compactar la jornada. Es van valorar qüestions com l’impacte en el rendiment dels alumnes, la conciliació amb els horaris laborals de les famílies o la repercussió en la possibilitat de demanar beques de menjador. “Volem fer un procés transparent i tranquil recollint l’opinió de tota la comunitat educativa i evitar que hi hagi qualsevol enfrontament”, assegura la directora de l’escola, Montse Fuster, que valora positivament l’interès mostrat per les famílies en la reunió. “En qualsevol cas, no farem res que vagi en contra de l’opinió majoritària de les famílies”, afegeix la directora. La jornada intensiva ja es fa com a prova pilot en escoles del Papiol (el Baix Empordà) i Platja d’Aro, Esclanyà i Vall-llòbrega (el Baix Empordà).

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 640 persones.