L’escola Ponent de Granollers recull firmes per a la millora de l’edifici

L’AMPA reclama que es completi la infraestructura per acollir en condicions les dues línies

El 9 Nou
01/06/2019
Granollers

L’Associació de Mares i Pares (AMPA) de l’escola Ponent de Granollers recull des de fa uns dies signatures per reclamar la millora de diversos espais del centre. La recollida va adreçada a totes les famílies de l’escola, claustre i veïns i veïnes del barri i no té una data final establerta. “Quan veiem que tots els col·lectius a qui volem interpel·lar ens han donat suport i hi ha un gruix representatiu de signatures, ho donarem per tancat”, explica Víctor Escudero, membre de l’AMPA.

L’acció té com a destinataris els Serveis Territorials d’Educació Maresme-Vallès Oriental i la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament. A les dues administracions se’ls demana que tinguin presents “les deficiències derivades de les mancances d’espais de l’escola, com a resultat d’un projecte inacabat del 2007/2008, quan va passar de tenir una sola línia a tenir-ne dues”, indiquen els impulsors en un comunicat, i enumeren mancances en diferents espais.

Sobre el menjador, el document apunta que hi ha un acord verbal entre l’Ajuntament i els serveis territorials per habilitar la planta baixa de l’edifici com a menjador, i subratlla la urgència de disposar d’aquest espai i equipar-lo amb cuina pròpia. En el comunicat, l’AMPA reclama disposar d’un espai polivalent que també serveixi de gimnàs, atès que “l’escola no disposa d’una sala d’actes prou gran on poder acollir tota la comunitat educativa. Sobre la biblioteca, l’AMPA demana “un espai més adequat en dimensions i recursos, i amb entrada directa de l’exterior” per poder-la utilitzar fora de l’horari lectiu.

El pati d’educació infantil també és objecte de reclamacions perquè es va haver de reduir quan es va ampliar l’edifici, i actualment els grups de P4 i P5 han de compartir pati amb els alumnes de Primària. En darrer terme, l’AMPA demana que, independentment del possible desenvolupament de l’institut-escola, no es redueixi l’espai d’hort ni de pati per als alumnes d’Infantil i Primària; de fet, els pares i mares consideren que, si es porta a terme l’institut-escola, s’han d’ampliar aquests espais per acollir els estudiants de Secundària.

L’institut-escola, fora del recinte actual

En síntesi, la recollida de signatures de l’escola Ponent insta les administracions a executar al complet el projecte d’escola de dues línies a la planta baixa d’Infantil, a dissenyar l’institut-escola fora del recinte de l’actual centre (consideren que es pot ubicar dins del parc de Ponent), i a atendre i resoldre el manteniment ordinari de les instal·lacions i les demandes relacionades amb la seguretat de les persones que hi estudien i treballen.

L’AMPA va fer arribar aquest document a totes les famílies de l’escola, el professorat i els veïns del barri.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 57 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't