Per aquest motiu la comissió d’escolarització de Sant Celoni va proposar ampliar fins a tres les línies educatives de l’escola pública Pallerola.
L’opció va ser consensuada pels diferents centres de la vila, així com també per l’Ajuntament i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. L’escola, en principi, no ha de tenir problemes d’espais, ja que, a més, és contempla una ampliació de l’escola per poder implantar el model 3-16 (des de P-3 fins a quart d’ESO) a partir del curs 2013/2014. El Departament d’Ensenyament ja ha licitat la redacció del projecte que, actualment, està en procés d’adjudicació. D’altra banda, el model d’escola 3-16 ja és una realitat a l’escola La Tordera, que a partir del setembre oferirà dues línies a 1r d’ESO.
D’altra banda, l’Ajuntament de Sant Celoni ja ha cedit els terrenys adjacents a l’Institut Baix Montseny per construir l’edifici definitiu de l’escola Soler de Vilardell. Sant Celoni té tres escoles públiques (Josep Pallerola, Montnegre i Soler de Vilardell) i tres de privades (Cor de Maria, la Salle i l’Avet Roig).